На ці питання про власного доктора пацієнтів просить відповісти нещодавно створений у Британії веб-сайт www.iwantgreatcare.org (дослівно: я-хочу-якісної-допомоги.org). Якби ми були британцями, ми могли б зайти на сайт і по кожному з трьох питань поставити своєму лікарю оцінку від 0 до 100 балів. А також знаходити лікаря з найкращими оцінками та відгуками. Щоправда, багато лікарів не тільки не розділяють ентузіазму щодо такого сайту, але й бурхливо проявляють обурення змішане з панікою.
З одного боку – воно не дивно. Не так давно в Британії на рівні уряду вирішили, що усі лікарні повинні публікувати результати своєї діяльності. А тепер ще і з’явився сайт, де пацієнт може поставити доктору оцінку. Причому сайт не пре-модерується, тобто редактори не перевіряють, що ви пишете про свого лікаря. Теоретично будь-хто може написати, що такий-то лікар “зарізав” мого родича, і люди це читатимуть. Саме це і викликає хвилю обурення з боку лікарів. Вони бояться неправди, наклепів, а дехто навіть і переслідувань з боку пацієнтів.
З іншого боку – тут пахне просто страхом за те, що з тебе знімають корону. Корону, яка була на лікарях протягом усієї історії, і залишається на них, навіть в Україні, де якість лікування просто жахлива.
Але якщо ти гарний професіонал – чого тобі боятися? Лікарі мають такий само доступ на сайт, як і пацієнти, і можуть завжди відповісти на несправедливі відгуки на свою адресу. Боятися варто тільки тим, кому є за що боятися.
Багато хто з лікарів сприйняв появу сайту значно конструктивніше. Чотири великі лікарні та 600 лікарів загальної практики вже заявили, що будуть використовувати сайт як джерело зворотнього зв’язку від пацієнтів, щоб покращувати свою практику.
Таким же бачить сайт і власне автор ресурсу – Нейл Бейкон, лікар із 18-річним стажем: “Пацієнти будуть використовувати нас для оцінки лікарів. Ми створюємо надійний та незалежний майданчик для такої дискусії”.
Що ж, як би лікарі не обурювалися, а практика подібних сайтів – однозначно великий крок вперед. Лікарі не повинні бути “священними коровами”. Не всі лікарі однаково хороші, і це треба визнавати. Пацієнти мають право оцінити, хто з них кращий. А якщо хтось з лікарів вважає, що пацієнти оцінюють лікарню надто суб’єктивно – нехай самі прозвітуються про свою результативність.