Спробуйте побачити трохи Ейнштейна в собі

Спробуйте побачити трохи Ейнштейна в собі“Підприємці мають набагато більше спільних рис із Ейнштейном, ніж вони можуть припустити”, – стверджує Майк Верлінг (Mike Werling) у статті “10 Traits Entrepreneurs and Einstein Share”, опублікованої на Entrepreneur.com. І, маю визнати, досить переконливо викладає свої цікаві спостереження.

Чому ж сучасні підприємці можуть повчитися у великого фізика? Альберт Ейнштейн домігся дуже багато чого завдяки власному інтелекту. Проте, своїм успіхом Ейнштейн завдячує не тільки розуму, але й ставленню до життя.

Пропонуємо вашій увазі 10 принципів, яких дотримувався у своєму житті неперевершений Альберт Ейнштейн.

1. Уява. Ейнштейн говорив, що уява важливіше знань. У засновників Google було достатньо знань. Вони могли б зробити успішну кар’єру в будь-якій комп’ютерній фірмі, але вибрали інший шлях. Вони вірили, що можуть зробити світ краще за допомогою своєї технології. І зробили це, заробивши при цьому мільярди доларів.

2. Завжди задавайте питання. Ніколи не зупиняйтеся на досягнутому. Ейнштейн уважав, що потрібно сумніватися відносно будь-якої важливої речі в цьому світі. Потрібно постійно задавати питання. Схожа ситуація й у бізнесі. Потрібно завжди думати, яким чином можна поліпшити продукт чи обслуговування. Як можна залучити нових клієнтів і зберегти існуючих? У Філа Найта (Phil Knight) і Білла Боуермана (Bill Bowerman) з Nike нічого б не вийшло, якби вони припинили задаватися питанням, яким чином можна поліпшити кросівки.

3. Старі проблеми, нове мислення. Альберт Ейнштейн уважав, що старі проблеми не можна вирішити, не змінивши при цьому саму модель мислення. У 40-і й 50-і роки книги в м’яких обкладинках друкувалися тільки як доповнення до видань у твердому плетінні. Усе змінилося з того моменту, як Ян Белантайн (Ian Ballantine) організував компанію, що займається випуском оригінальних книг у м’якій обкладинці. Вони швидко здобули успіх. Сьогодні у всіх книгарнях можна помітити як книги у твердому, так й у м’якому плетінні. Імовірно, якби Бtлантайн жив у наші дні, то він зайнявся б торгівлею електронними книгами.

MUST READ:  Найкращі лідери проявляють здатність до вюжаде

4. Інтуїція. “Єдина реально коштовна річ – це інтуїція”. Так говорив Ейнштейн. Він працював в області теоретичної фізики і повинен був довіряти своєї інтуїції, щоб просунутися хоч у чому-небудь. Щодня підприємцям доводиться робити те ж саме. Інтуїція у свій час підказала Ричарду Бренсону (Richard Branson), що скандальні Sex Pistols зможуть принести гроші ще не зміцнілій Virgin Records. Саме інтуїція підказала Х’ю Хеффнеру (Hugh Hefner), що чоловіки будуть купувати журнал із не дуже цікавими статтями, якщо розбавити його фотографіями оголених жінок.

5. Сильне позитивне ставлення. До роботи потрібно підходити з позитивним настроєм. Ейнштейн уважав, що якщо проявити слабість у цьому, то незабаром вона стане слабкою рисою характеру. Імовірно, він був правий. На початку XX-го століття згорів склад невеликої компанії, що займалася виробництвом вітальних листівок до Різдва й Дня Святого Валентина. Компанія залізла в серйозні борги близько 17 тисяч доларів. Усі думали, що прийшов її кінець. На щастя, цього не трапилося. Сьогодні Hallmark Cards задає стандарти індустрії. Незважаючи на всі струси минулого.

6. Сон. Ейнштейн був великим прихильником короткого сну у полудень. Він думав, що це дозволяє йому “перезарядити батарейки”, і продовжувати робочий день на повну силу. Сьогодні багато компаній, включаючи Nike і Google, намагаються забезпечити всі умови для своїх співробітників, щоб ті могли покемарити у середині дня, не відволікаючись на сторонній шум. Вони розуміють, що ефективність залежить зовсім не від того, скільки часу співробітники проводять на роботі, а від того, з якою енергією вони працюють відведений їм час. Якщо ви один із тих підприємців, які постійно недосипають, то задумайтеся. Можливо, ви вибрали не дуже правильний підхід до роботи?

MUST READ:  Притча: Країна, у якій краще не працювати

7. Позбавляйтеся рутини. Намагайтеся займатися тільки найважливішими завданнями. Це дуже важливо в бізнесі. Уміння делегувати повноваження багато бізнесменів називають ключовим фактором в успішності того чи іншого проекту. Так що постарайтеся позбутися від рутини, доручивши її тому, кому це дійсно буде цікаво. А самі займіться іншими важливими справами!

8. Готовність пробувати нове і зазнавати невдач. “Будь-хто, хто ніколи не робив помилок, просто не робив нічого нового”. У будь-якій компанії робота повинна бути організована так, щоб співробітники могли виявити ініціативу, зробити щось нове, і при цьому, у випадку їхньої помилки, вони не повинні бути покарані. Люди повинні мати право помилятися. Просто запитайте людей, які працювали у Coca-Cola близько 1985 року. Один із новостворених смаків виявився повністю провальним і вони відновили традиційну формулу. Але інші нові смаки Coca-Cola, серед яких вишня і ваніль, мали величезний успіх.

9. Підтримуйте баланс. “Якщо А дорівнює успіху в житті, то A = x + y + z, де x – робота, y – гра, а z – уміння тримати рота на замку”. Вдала формула. Жоден із цих факторів не є ключовим. Домогтися успіху можна тільки підтримуючи баланс між ними. Бізнес повинен бути якоюсь мірою грою. Тоді він буде доставляти вам задоволення.

10. Використовуйте новітні технології. Яким буде наступний Інтернет? Що буде зі зв’язоком через 25 років? Яким чином інформація буде передаватися, і через які пристрої? Люди, які з’ясують відповіді на ці питання та максимально ефективно використовуватимуть технології, будуть стояти в авангарді своїй галузі.