Багато процвітаючих нині компаній у свій час запозичили ідеї й підходи компаній з інших галузей. І це, в принципі, не дивно. Але іноді такі запозичені рішення настільки нестандартні, що сприймаються багатьма просто як маячня.
Канадська золотодобувна компанія Goldcorp Inc. п’ять років намагалася знайти поклади золота на придбаній копальні з низькою продуктивністю. Результати геологорозвідки були багатообіцяючими, але фахівці компанії не могли визначити, на яких ділянках копальні площею 55 тис. акрів краще почати буравлення.
Тоді CEO Goldcorp Inc. Роб Мак-Юен прийняв нетривіальне рішення, на яке його наштовхнула інформація про операційну систему Linux із відкритим кодом. Вона припускає, що будь-який програміст може внести вдосконалення в роботу системи.
Він вирішив розмістити на сайті Goldcorp Inc. дані по копальні – карти, звіти та неопрацьовані геологічні дані за 50 років. Потім ученим усього світу було запропоновано завантажити ці дані, проаналізувати й представити плани буравлення в Goldcorp Inc., яка згодом скликала б авторитетну комісію для оцінки цих планів. Приз у півмільйона доларів повинні були розділити 25 півфіналістів і 3 фіналісти цього дивного марафону, названого компанією “Виклик Goldcorp”. Ця акція, яку багато хто спочатку сприймали як дивну витівку, закінчилась повним тріумфом.
Джерело: Вільям Тейлор, Поллі Лабарр “Маверики в справі. Чому в бізнесі перемагають найбільш оригінальні розуми”