Зараз з’являється безліч статей про світову економічну кризу. Безліч порад – що потрібно робити, неменше – що не треба робити… Все це, звісно, згодом просто набридає, але сподіваюсь, що ще одна порція подібної інформації (можливо, трохи наївної) все ж таки має право на життя. СЕО консалтингової компанії Mighty Ventures Крістін Комафорд (Christine Comaford), засновниця декількох успішних бізнесів, член ради директорів і радник у 36-ти стартапах, а також успішний інвестор розповідає про 5 основних помилок, які аж ніяк не можна допускати керівникам в умовах економічної кризи.
1. Недбале ставлення до наймання нових співробітників.
Під час кризи, коли багато чого доводиться робити в стані авралу, дуже легко припуститися помилки і найняти на роботу некомпетентних людей. Згодом це може дуже дорого коштувати компанії. Тому найкраще в такі часи втриматися від розширення штату співробітників, а у випадку наймання нових працівників обов’язково надавати їм іспитовий термін.
2. Інвестування в підрозділи компанії, які принесуть прибуток тільки в довгостроковій перспективі.
Надмірно захопившись розширенням виробництва, ви можете не помітити перших ознак зниження прибутковості від основного напрямку діяльності компанії, що в майбутньому здатне поставити під сумнів існування всього вашого бізнесу.
3. Нерозуміння важливості складання піврічного плану розвитку.
Стратегія розвитку бізнесу повинна бути жорстко розписана, як мінімум, на 6 місяців уперед. Справа в тому, що в голові кожного підприємця постійно народжуються нові ідеї, і якщо не додержуватися чіткого графіка, багато продуктів так і не допрацьовуються до того рівня, на якому вони почнуть приносити гроші. Їх можуть закинути на половині шляху, щоб зайнятися розвитком нових і, як буде здаватися на той момент, більш перспективних проектів. А витрачений час і ресурси вам уже ніхто не компенсує.
4. Партнерство “заради партнерства”.
Намагаючись розширити свої зв’язки і завоювати позицію на ринку, компанії часто укладають угоди, чітко не усвідомлюючи власної вигоди від цього партнерства. Можливо, у довгостроковій перспективі така стратегія й виправдана, але в умовах кризи регулярні наради, планування спільних дій без відчутного матеріального результату в найближчому майбутньому відніме у вас час, який ви могли б витратити на розвиток продуктів і послуг, що вже приносять гроші.
5. Завзяті спроби укласти контракт із усіма потенційними клієнтами.
Місяцями переслідуючи одного великого клієнта, ви втрачаєте власний час і гаєте можливість укласти багато дрібних контрактів. Великий клієнт – це безумовний плюс для компанії, але під час кризи ваш час коштує набагато більше, ніж ніким не гарантований контракт.
За матеріалами CEO.ru