Один з провідних консультантів сучасності, автор книги “Консалтинг на мільйон доларів”, Алан Вейс (Alan Weiss) у своєму власному блозі Contrarian Consulting ділиться своїми думками, щодо обов’язкових характеристик та навичок майбутнього консультанта.
Ніхто не буде наймати консультанта, який знає менше, ніж його клієнт, пояснює Алан. А тому перш, ніж намагатися зайняти свою нішу у цій сфері, потрібно переконатися, що у вас є:
1. Практичні навички бізнесу. Вам потрібно розуміти, як працює бізнес. Якщо ви не знаєте, що таке прибуток і чим він відрізняється від оборотних коштів, або ви не вмієте визначати ROI, або ви не знаєте нічого про комерціалізацію продуктів – значить ви занадто ліниві для того, щоб банально прочитати газету. Куди ж вам у консультанти?
2. Здоровий глузд. Якщо ваш клієнт просить: “Знизьте вартість на $15 000 і ми укладемо угоду”, вам не варто панікувати! Спробуйте знайти адекватну відповідь. Наприклад, запитайте свого клієнта, як він поступив би, якби його клієнт попросив знизити вартість на таку суму?
3. Самооцінка. Вам потрібно не просто вірити, а точно знати, що ваші дії мають цінність для клієнтів. Якщо ви постійно подумки запитуєте себе: “Навіщо комусь прислухатися до моїх порад?” – тоді, вочевидь, вам варто забути про бажання стати консультантом.
4. Дисципліна. Розмови – це дуже просто. Вам потрібно не піддаватися природній ліні і змушувати себе працювати. Не обіцяйте – робіть!
5. Перспективи. Ніколи не дозволяйте собі “спочивати на лаврах”. Якщо одна людина сказала вам, що ви зробили хорошу роботу – не розслабляйтесь. Завжди конкуруйте з найкращими і ніколи не ставте себе в один ряд зі слабшими. Тільки так можливо досягнути успіху.