“Кого” або “що” варто скорочувати під час кризи?

Кого або що варто скорочувати під час кризи?Коли фінансові та економічні реалії досягають “точки кипіння” – компанії частенько вирішують вдатися до скорочень. І у абсолютній більшості випадків йдеться про найбанальніший їх різновид – скорочення персоналу. Втім, деякі компанії поводяться більш винахідливо – скорочуючи години (і відповідно – зарплатню), а не людей.

Звісно, зниження заробітної платні не сподобається нікому. Але коли настають скрутні часи, компаніям просто доводиться йти на деякі жертви. Питання лише в тому, наскільки сильно вони вдарять по людях, які працюють.

А й справді – у скороченні годин є логіка. Адже компанії, які у сприятливих економічних умовах могли дозволити собі надлишковий персонал, сьогодні фактично змушені позбавлятися від “баласту”. Кількість “людино-годин” виявляється занадто великою для них, а значить “пожирає” зайві кошти. І якщо керівництво компанії виявить, що воно без проблем може позбавитися 20% “надлишкових” людино-годин – то здійснити це можливо буде двома способами:

MUST READ:  8 фраз, які завзяті працівники хочуть частіше чути від свого боса

– звільнити 20% співробітників;
– або скоротити час роботи (а відповідно – компенсацію) всіх співробітників на 20% (наприклад, якщо вони працювали 5 днів на тиждень – то зробити 4-денний робочий графік).

Приклади такого вирішення ситуації наводяться журналом Business Week у статті The Rise of Four-Day Work Week.

“Як і багато інших компаній, корпорація Pella також шукає способів скоротити витрати під час економічної кризи. Але замість того, щоб вдаватися до скорочення співробітників, виробник вікон у Айові скорочує “години”. Так, нещодавно він запровадив практику чотириденного робочого тижня для 3900 своїх працівників”, – пишуть у Business Week.

Як бачимо, способів скорочення витрат існує безліч. І тільки від компанії залежить, який з них вона обере для свого персоналу. Але потрібно бути надзвичайно уважним – нехтуючи інтересами персоналу, можна досягнути повного падіння мотивації та лавиноподібного зниження ефективності, що буде смертельним для компанії у період кризи.