10 антипорад власникам малого бізнесу в Україні в 2009 році

10 порад антипорад малого бізнесу в Україні в 2009 роціМені дуже сподобалась стаття, в якій йде мова про рекомендації для підприємців від Гая Кавасакі. Дуже цікаво. Уявив собі, як ці поради будуть використовуватися в Україні, і вирішив скласти свій, більш адаптований список.

У мене вийшло, що деякі з моїх порад, десь в США чи Європі, не підійдуть. Втім, як і в Україні 🙂

На перший погляд, цілком корисні поради. Але чи так вони корисні, як здаються? А може все-таки варто так чинити, – ми ж не в Америці, а в Україні?

1. Поставте контролера або аудитора, який би перевіряв роботу Ваших підлеглих. Якщо це для Вас дорого, то доручіть цю функцію одному зі своїх менеджерів. Нехай він доповідає про всі проколи, які роблять Ваші підлеглі. А Ви не забувайте за кожний прокол вставляти “пістон” або робити показове звільнення.

2. Перевірте, чи є на Вашому сайті розділ “Контакти”. Якщо є, то видаліть його. Достатньо залишити офісний номер без вказівки, хто має за цим номером відповісти. Свої дані в жодному разі не розміщуйте на сайті – так на Вас легко зможуть вийти контролюючі органи або ображені клієнти.

MUST READ:  Економічні моделі... Здавалося б, до чого тут корови?

3. Розішліть електронні листи всім своїм клієнтам із проханням про підтримку в ці важкі часи. Крім цього, нехай Ваші менеджери телефонують і зустрічаються з ними якомога частіше. Ну то й що, що сервісу у Вас немає. А раптом хтось і пристане на Ваші прохання.

4. Якщо не знаєте відповідь на питання, отримане по електронній пошті – сміливо видаляйте такий лист. Потім завжди можна буде посилатися на те, що у Вашій поштовій скриньці не було такого листа. І робити це до тих пір, поки на тому кінці дроту не зрозуміють, що дурні питання задавати Вам не потрібно.

5. Спробуйте себе в ролі власника великого бізнесу. Обов’язково винайміть собі Директора з продажів, Директора з персоналу, Директора з розвитку, Фінансового директора, Начальника служби безпеки, Директора з господарських питань. Ну то й що, що у Вашій компанії зараз працює лише 10-15 чоловік, треба ж розвиватися і зростати. Нехай нові люди покажуть Вашим співробітникам, як треба працювати і створять із Вашої “контори” велику системну компанію з великим оборотом.

6. Перед тим, як підписати якийсь документ, обов’язково прочитайте його самі і перевірте чи все в ньому правильно. Не слухайте тих, хто говорить, що шаблони договорів із печатками заощадять час і виключать помилки при їх заповненні. Якщо Ви не впевнені в документі – не підписуйте його, навіть якщо Ваш юрист каже, що боятися немає чого і це звичайний контракт на поставку Вашої продукції.

MUST READ:  Американські топ-менеджери МРІЮТЬ працювати в Україні!!!

7. Якщо хтось у Вашій компанії хоч раз втратив документацію – покарайте його. Документація не може бути втрачена. Без неї Ваша компанія не зможе працювати.

8. Не реєструйте ніяких власних назв, продуктів і т.п. Ви ж не збираєтеся на цьому заробляти? Це Вам нічого не дасть, крім зайвих витрат.

9. На кожному паперці в офісі обов’язково повинен бути Ваш підпис. Тоді підлеглі будуть знати, що Ви їх контролюєте і не будуть робити помилок.

10. Зареєструйтеся на “Однокласниках”. Можливо, таким чином Вас зможуть знайти потенційні клієнти. Але не дозволяйте вашим підлеглим витрачати час на спілкування в соціальних мережах, асьці, скайпі і т.п. Вони повинні працювати тільки по телефону.

Ну що, впізнаєте свою компанію? Ні?
Не турбуйтеся, рік тільки-но почався:-)