Чи є щось у аудиторних заняттях таке, що не можна було б замінити сучасними засобами синхронного електронного навчання? Зараз, у епоху Web 2.0, багато таких інструментів безкоштовні, або користування ними недороге. Однак проблема в тому, що ми не встигаємо за прискореним розвитком цих засобів і часто-густо просто не знаємо про них.
Хто сказав, що електронне навчання повинно відбуватися лише за допомогою багатопрофільних систем (Learning Management Systems – LMS), які часто надають функції, які нам не потрібні? Це безнадійно застарілий підхід. Сучасний вибухоподібний Інтернет дозволяє нам самим вирішувати, якими засобами користуватися і для виконання яких функцій.
Дійсно, що саме ми робимо в аудиторії і як можна це робити засобами мережі?
Наприклад,
– Показуємо презентації і розповідаємо. Будь ласка, для цього є SlideLive, TalkingSlide, Voicethread, myPlick, Preezo, 280Slides та ін.
– Спілкуємося в групі і разом розв’язуємо завдання. Будь ласка, для цього можна скористатися доступними інструментами проведення web-конференцій на взірець Elluminate, dimdim, ooVoo, Yugma, Powwownow, Spreed, TeamViewer та ін.
– Тренер проводить інструктаж слухачів із технічних питань. Будь ласка, для цього існують чудові інструменти демонстрації робочого столу (desktop sharing) – ScreenStream, LiveLook, Mikogo, OpenHuddle, SkyFex Remote Assistant та ін.
І так далі… Примітно, що всі названі засоби безкоштовні (принаймні в базисному варіанті).
Кожен із цих інструментів має окремі, унікальні характеристики і заслуговує особливої розповіді. Але спільна особливість користування такими інструментами полягає в тому, що вони з’являються, оновлюються і розвиваються настільки швидко, що навички користування ними треба постійно вдосконалювати. Тобто, вчитися вчитися.
P.S. А Ви ще й досі не вірите, що у навчанні останніми роками відбулася революція?