Кілька способів підлестити клієнтові

Кілька способів підлестити клієнтовіЗагальновідомо, що ринок доволі завзято рухається у бік кастомізації товарів. Усе, що може бути зроблене за замовленням і за особистими забаганками перевазі клієнта, повинне бути зроблене, тому що такі товари продаються найкраще.

Нижче представлено кілька способів і прикладів такої кастомізації.

Розмістити обране клієнтом зображення на товарі. Кастомізувати можна по-різному. Приміром, багато банків пропонують нанесення на пластикові карти будь-яких обраних клієнтами зображень, у тому числі й особистих фотографій. Те ж саме роблять і поштові відомства деяких країн. Уперше послугу з виготовлення марок з урахуванням побажання клієнта почала надавати в 1999-му році пошта Австралії. Потім цю ідею підхопили у Франції, Бельгії, Нідерландах, Австрії й Канаді. А з 2007-го року й «Укрпошта» почала випуск нових знаків поштової оплати – «власних марок», надавши своїм клієнтам можливість самостійно вибирати зображення, що буде розміщено на конверті. Наприклад, особисті фотографії, портрети відомих людей, логотипи або товарні знаки.

Дати можливість здивувати друзів. Blends For Friends продає чайні суміші, приготовлені за смаком клієнта. Як стверджують у компанії, найчастіше їхній чай вибирають як подарунок для друзів. Ще б пак – адже на етикетці буде написаний що це начебто «Чай зі смаком карамелі. Моїй солоденькій» або «Пу ер (китайський земляний чай). Для моїх друзей-діггерів». І так далі.

MUST READ:  Міфи та легенди брендів: Woolworth

Дозволити розповісти про себе. У канадській компанії tlists кожен бажаючий може замовити футболку із власним рейтингом ТОП-5. Наприклад, “5 моїх улюблених груп”; “5 речей, які я ненавиджу”; “5 прикладів для наслідування”. У світлі останньої тенденції (манії описувати своє життя за допомогою переліку справ, речей, переваг і т.п.), що часто спостерігається у блогах і форумах, компанія tlists заявляє, що відкрила справжню золоту жилу.

Зробити клієнта членом елітного клубу. Але запропонувати йому не просто знижки й бонуси, а щось таке, що буде тільки в нього. Ladybank, невелика шотландська компанія з виробництва віскі, наприкінці 2007-го року відкрила свій клуб. У нього зможе вступити кожний, хто погодиться заплатити $6000 і чекати 10 років, поки приготовлений особисто для нього напій дійде до потрібної кондиції. Однак чисельність клубу обмежена: тільки 1250 щасливчиків за свої гроші зможуть одержувати по шість пляшок віскі в рік протягом 50-ти років. Поки ж зразки віскі дозрівають, інвестори можуть брати участь в управлінні винокурнею (кожний одержить право голосу нарівні із власниками Ladybank), відвідувати її й запрошувати туди своїх друзів (для звичайних відвідувачів вона буде закрита), а також вивчити технологію виготовлення віскі та попрацювати на виробництві.

MUST READ:  Менеджмент і наука щастя

Зробити мінікопію клієнта. Компанія TinyPocketPeople випускає ляльок із зовнішністю, скопійованою з фотографій, наданих замовниками. Найчастіше такі іграшки у вигляді «мам» й «пап» замовляють ті батьки, які не можуть проводити достатньо часу зі своїм чадом.

Використати ідею клієнта. Багато споживачів готові поділитися творчими думками безкоштовно або за символічну винагороду. Справжньою їхньою мотивацією є бажання побачити свій задум втіленим у виробництві. «Краудсорсінг» – збір до купи ідей клієнтів та їхнє використання – сьогодні щосили застосовують Procter & Gamble, General Electric, BMW та інші виробники. Наприклад, за допомогою інтернет-площадки SitePoint будь-яка компанія може замовити графічний дизайн чого-завгодно (логотипів, зовнішніх носіїв і т.п.) спільноті дизайнерів і просто зацікавленим зі всього світу. Замовник розміщує на сайті запит і вказує суму, яку він готовий заплатити. Кожний, кого влаштовує ціна, викладає свою ідею на цьому ж сайті. Як тільки замовник знаходить те, що йому потрібно, укладається угода.

За матеріалами журналу “Управління компанією”