Директор British Business Angels Association щорічно отримує близько 800 пропозицій від підприємців, які прагнуть вдихнути життя у нову ідею. За різними прогнозами цього року їх кількість може сягнути 1200. Це просто вражає! Адже свідчить про те, що інновації та підприємництво продовжують розвиватися, а люди, які внаслідок кризи, можливо, залишилися без основної роботи, не падають духом і знаходять нове застосування своїм ідеям, стверджує один зі співавторів блогу Sterling Performance Річард Янг (Richard Young).
Проте, для уже сформованих компаній це повинно послугувати тривожним дзвіночком: “Якщо всередині компанії ви не будете мотивувати інновації – існують великі ризики, що вже найближчим часом ви залишитесь без значної частки ринку, яку відхоплять молодші і більш активні гравці”.
У даному випадку йдеться не про еволюційну (поступову, природню, повільну) інноваційність, а про РЕВОЛЮЦІЙНУ інноваційність. Тобто про цілеспрямовану діяльність у бік пошуку нових рішень, які потенційно здатні перевернути ринок і забезпечити компанію неперевершеною конкурентною перевагою.
Яким же чином можна досягнути стану революційної інноваційності?
На думку Мета Кіндона (Matt Kingdon), співзасновника компанії ?WhatIf! будь-яка свідома інновація (тобто така, що була створена НЕ в наслідок випадковості) проходить через чотири стадії:
– намір (ви повинні розуміти, що хочете зробити і якого результату досягнути);
– осмислення (розуміння ринкових можливостей);
– ідеї (пошук ідей, які допоможуть досягнути задумане);
– впровадження (найскладніша частина: реалізація задуманого).
Він же ділиться порадами, які допоможуть створити культуру інноваційності:
1. Командна робота. Комунікація між вашими людьми повинна бути на найвищому рівні. Ви повинні завжди бути захоплені своєю роботою та роботою в команді.
2. Створення візії. Покажіть, яким чином розвивалася ваша компанія і чого вона вже встигла досягнути. Але головне – чого вона прагне досягнути в майбутньому. Дайте людям відчути, що їхній індивідуальний внесок на шляху до мети цінується надзвичайно високо.
3. Різноманітність. За можливості залучайте до роботи людей із різними біографіями, інтересами, поведінкою, тощо. Саме такі люди найкраще генерують несподівані і часом – геніальні ідеї. У компанії, де всі співробітники схожі одне на одного як дві краплі води, рідко створюється щось нове.
4. Поводьтеся свідомо, стаючи на шлях інновацій. Зазвичай він буває довгим і часто – нелегким. Але будучи послідовним, ви завжди досягнете успіху, і, можливо, таки зумієте створити по-справжньому інноваційну компанію.