13 порад стартаперам від Пола Грема

13 порад стартаперам від Пола Грема (Paul Graham)Пол Грем (Paul Graham) належить до найвідоміших осіб у світі високих технологій. Він створив цілу плеяду успішних стартапів і періодично ділиться корисними порадами для підприємців, які лише розпочинають свої проекти. Нижче наведені 13 ідей, які були озвучені в порадах Пола.

1. Візьміть в проект хороших співзасновників
Співзасновники для бізнесу є тим самим, що і розташування для нерухомості (краще розташування збільшує шанси успішного продажу). Від них залежить успіх компанії на ранньому етапі.

2. Стартуйте швидко
Не варто затягувати із плануванням – починайте проект як можна швидше. Тільки старт проекту покаже вам, яким повинен бути ваш продукт. До початку роботи над проектм ви просто даремно витрачаєте час. Головна цінність того, що ви почнете проект полягає в тому, що ви зможете залучити до нього користувачів.

3. Дайте можливість розвинутись вашим ідеям
Вигадати ідею недостатньо. Її потрібно реалізувати. Тут все відбувається так само, які і при написанні есе, коли ідеї з’являються у процесі роботи.

4. Розумійте своїх користувачів
Пол Грем пропонує уявити прямокутник, в якому одна половина буде означати кількість користувачів продукту, а друга – те, наскільки ваш продукт покращить їхнє життя. Що кращими будуть показники другого фактора, тим більшу кількість користувачів вдасться залучити. При цьому в бізнесі все відбувається приблизно так само, як і в науці – складніше вигадати запитання, ніж відповісти на них. Складніше зрозуміти, що потрібно вашій аудиторії, ніж реалізувати це.

MUST READ:  Працюйте над створенням стосунків, а не планів продажу

5. Краще, щоб ваш продукт любило кілька користувачів, ніж багато були до нього байдужими
Чергова інтерпретація крилатого вислову: “Краще менше – але краще!”

6. Пропонуйте хороше обслуговування
Більшість компаній у нашому світі дуже легко охарактеризувати – погане обслуговування. І саме це дає конкурентні переваги стартапу. Запропонуйте клієнтам найвищу якість обслуговування і ви будете приємно здивовані швидким приростом їх кількості та зростанням лояльності.

7. Вимірюйте
Кількісні показники мають для бізнесу неабияке значення. Але ще важливіше – візуалізувати їх. Наприклад, можна повісити графік, на якому ви будете щодня відзначати зростання кількості користувачів вашого проекту (клієнтів). Ви будете раді, коли їх кількість буде збільшуватися і будете розчаровуватися, коли вона падатиме. Згодом ви зрозумієте, які дії призводять до зростання і здійснюватимете їх частіше.

8. Витрачайте мало
Більшість стартапів закриваються через одну причину – нестачу грошей. Саме тому стартапові життєво необхідно бути дешевим. Необхідно мінімізувати витрати. Дешевизна дає змогу стартапу залишатися молодим, як і фізичні вправи дають можливість людям зберігати молодість.

9. Вам повинно вистачати на їжу
Головне – якомога швидше досягнути рівня, при якому стартап дасть змогу своїм засновникам хоча б нормально харчуватися. Якщо він буде забезпечувати ваше життя по-мінімуму – то це вже великий прогрес, який підніме моральний дух команди і дозволить зовсім по-іншому будувати стосунки з інвесторами.

MUST READ:  Соціальні медіа як клієнтський сервіс

10. Не відволікайтесь
Постійна робота, додаткові проекти, які приносять вам гроші зараз – все це ті речі, на які не варто відволікатися, якщо ви хочете досягнути успіху зі своїм стартапом. Постарайтесь повністю зосередитись на одному проекті і віддати йому весь свій час та зусилля.

11. Деморалізація
Постарайтесь не піддатися впливу деморалізації та вигорання під час роботи над проектом. Іноді це може виявитися доволі складно (особливо, коли справи йдуть “вниз”). Але вам просто необхідно підтримувати свій стан “в нормі” для того, щоб вибратися із “прірви”.

12. Не здавайтесь
Не здавайтесь, не дивлячись на всі складнощі, які постануть перед вами, коли ви розпочнете власний стартап. Навіть якщо ви просто будете продовжувати “гнути” свою лінію – то матимете змогу досягнути доволі серйозного успіху. Справа в тому, що у світі є дуже і дуже багато людей, які дуже швидко здаються.

13. Зрив угод
Звикніть до того, що угоди постійно зриваються. Для вас це не повинно стати несподіванкою. Ставтесь до цього, як до нормального фонового процесу, який буде супроводжувати вас завжди.