Пожинання плодів

Пожинання плодівСучасна турбулентність у суспільстві та бізнесі – золотий час для стартапів. Та проте започаткування нових проектів – далеко не прямолінійна справа і потребує розвиненого бізнес-чуття. Сет Годін (Seth Godin) розмірковує про особливості процесу започаткування нового стійкого бізнесу.

Коли ви започатковуєте бізнес, бренд чи проект, перед вами лежить багато роботи. Ви повинні розповісти історію, вибудувати довіру і здобути “актив довіри” (permission asset) [доступ до Ваших потенційних клієнтів – ВК]. Люди просто так не будуть вірити Вам, тому їхню увагу і довіру ще треба заслужити. Окрім того, вам потрібні навички, системи, технології і ефективна команда.

Оце інвестиція!

Мета – досягнути точки, при якій має місце якесь пожинання плодів. Перші продажі можуть коштувати Вам сотню чи тисячу доларів кожна – просто щоб вони відбулися. Щоправда, в якийсь момент Вам треба щоб продажі стали безплатними, а натомість це вже до Вас прийшли люди з грошима. В якийсь момент треба замінити просування “добрим словом” про себе, щоб повернути гроші, які було інвестовано на початку.

MUST READ:  Сет Годін: Правило 90%, парадокс Зенона і досконалість

Через це мене щиро дивує, що люди розвивають проекти в тих сферах, де таке “пожинання плодів” є проблемним чи неможливим. Хотів би навести деякі характерні особливості ринків, від яких, скоріш за все, вам вдасться отримати віддачу від інвестиції:

Добре слово поширюється. Вам потрібен ринок, на якому історії вашого успіху і репутації досягатимуть все нових потенційних клієнтів.
Потреби схожі. Вам потрібен ринок, на якому розвинуті Вами навички допомоги одній людині можна буде використати, щоб допомогти й іншій.
Існують бюджети. Вам потрібен ринок, на якому є більш ніж один гравець із грошима, які можуть бути потрачені на вас із метою розв’язання проблеми.
Існують бар’єри. Ринок повинен винагороджувати професіоналів (таких як Ви), які перебувають на ньому, але при цьому створювати перешкоди для тих, хто захоче зімітувати Вас, щоб отримати долю ринку і нижчі ціни.
Ціна повинна зростати по мірі збільшення доданої цінності. По мірі поширення вашої роботи і зростання Вашої репутації, Ви повинні мати можливість пропонувати продукти за більшою ціною, а не за меншою.

MUST READ:  Історії успіху: Людина-візник

Я вважаю, що 90% ринків цим стандартам не відповідають, і, якби у мене був вибір, я б їх уникав.