5 уроків рецесії для стартапів

5 уроків рецесії для стартапівПідтримка життєдіяльності стартапу під час економічної кризи може бути зовсім не простим завданням. Навіть для того, щоб “просто залишатися на місці” потрібно “бігти зі всіх ніг”. Але амбітні підприємці – це не той народ, який задовольниться “виживанням” – вони прагнуть розвитку та процвітання, переконаний Раян Хілі (Ryan Healy) один із авторів блога Employee Evolution. Він ділиться уроками, які варто засвоїти стартапам під час рецесії.

1. Ви можете зекономити гроші. Але вам у будь-якому разі доведеться працювати більше!

У минулому нам варто було лише вигадати ідею, виробити загальне відчуття того, яким повинен бути продукт – і віддати все це на реалізацію дизайнеру. Через деякий час дизайнер приносив чудове рішення – але зазвичай воно не відповідало нашому баченню. Тоді ми знову надсилали ідею з деякими виправленнями дизайнеру. І через кілька ітерацій отримували те, що потрібно. Такий вид діяльності був надзвичайно дорогим і до того ж – вимагав багато часу.

Сьогодні нам доводиться виконати набагато більше роботи, перш ніж передати ідею дизайнерові. Заради економії коштів (але аж ніяк не часу та зусиль) ми повинні бути впевнені, що вкладемося в одну ітерацію. Тому перш, ніж за справу візьметься дизайнер, ми повинні бути впевнені, що він “не схибить”.

MUST READ:  Помилки ділового листування електронною поштою

2. Деякі витрати мають більше значення, ніж інші!

Рішення про те, коли і кому платити – стає надзвичайно складним. Іноді навіть доводиться обмірковувати питання, про які раніше ви навіть подумати не могли, наприклад: “Якщо ми не заплатимо за оренду – то викинуть нас із приміщення, чи дозволять попрацювати ще кілька місяців в надії, що у нас з’являться гроші?” Хороша новина полягає в тому, що під час кризи, люди, які вас оточують, стають більш співчутливими і можуть піти на поступки, щоб зберегти вас (адже для них – ви також клієнт).

3. Звісно ж, ви не раз задумаєтесь про те, щоб відмовитися від бізнесу. Ваші колеги та конкуренти також думатимуть про це.

Хороша новина знову ж таки полягає в тому, що компанії, які не здаються – не вмирають. Тому іноді є сенс міцно стиснувши зуби перейти через скрутні часи для того, щоб вижити.

MUST READ:  Вартість образи клієнта

4. Якщо ви не ділитиметесь своїми ідеями, ніхто не здогадається, що вони у вас є.

Тільки вербалізуючи свої ідеї ви свідчите тим самим про їх наявність. Навіть якщо у вас накопичилися десятки мегабайт презентацій у PowerPoint чи таблиць у Excel, але ви нікому їх не показуєте – люди навколо думають, що ви нічим не займаєтесь і жодних ідей у вас немає. Тож варто не лише бути активними – але й візуалізувати свою активність для оточуючих. Так ви будете надихати їх на те саме.

5. Іноді суперечка чи навіть конфлікт може вивести ситуацію на новий рівень.

На робочому місці час від часу трапляються конфлікти – і це нормально. Головне, щоб наслідком таких суперечок було підвищення продуктивності. Стресова ситуація під час кризи збільшує кількість конфліктів. Тому, якщо у вашому офісі напруга буквально зависає в повітрі – не варто лякатися. Варто подумати, як з її допомогою вивести компанію на новий рівень і при цьому позбавитись від напруги.