Світ старіє… а бізнес цим користується!

Світ старіє... а бізнес цим користується!За даними ООН останнім часом кожне десятиліття збільшує тривалість життя людини на кілька років. Якщо порівняти сучасну тривалість життя з тим, скільки жили наші предки всього лише 100 років назад – різниця буде не те, що відчутною, а по-справжньому вражаючою. Сьогодні середня тривалість життя чоловіка вже досягнула 65 років, тоді як жінки живуть на 5 років довше.

В ООН вважають, що уже в середині XXI століття кожна шоста людина на планеті буде старшою 65 років (сьогодні лише 16-та частина людства перейшла цю поділку). А отже виходить, що найближчим часом населення планети буде старіти. І причин для цього декілька.

По-перше, зросла якість життя. Разом із нею – суттєво зріс рівень медицини, який не лише дає змогу прожити довше, але й залишатися при цьому більш здоровими та залученими до активного життя.

Автори блога BizTimes, розповідають, як змінюватиметься ринок під впливом загального старіння населення планети. Що відбудеться, коли компанії почнуть орієнтуватися на старших клієнтів?

Що зміниться на ринку?

1. Спрощення продукції. Вже сьогодні багато виробників автомобілів орієнтуються на водіїв, яким за 60, розробляючи машини, базуючись на потребах цієї аудиторії. При цьому майбутні покоління людей похилого віку будуть непогано розумітися на техніці (адже вони були виховані в епоху зародження Інтернету та вибухового розвитку технологій). Проте, навряд чи навіть вони зможуть “посперечатися” цим вмінням із новою молоддю – тією, яка народиться через 20-30 років.

MUST READ:  Як розвинути у собі стратегічне мислення

2. Ностальгія. Вже сьогодні багато компаній успішно “грають” на відчуттях ностальгії. В майбутньому ж такий підхід буде набирати все більшої популярності. Цілком ймовірно, що великі компанії будуть робити акцент на своїх старих та відомих брендах, навіть випускаючи нову продукцію під перевіреними лейблами. Можливо, ми станемо свідками епохи відродження брендів.

3. Орієнтація на підтримку. Старше покоління відрізняється від молоді в першу чергу тим, що купує речі на тривалий час і не надто любить експериментувати. Це означає, що бізнесу буде складніше продавати велику кількість товарів (наприклад, машин, які деякі молоді люди міняють раз у три роки). Доведеться серйозну увагу приділяти сервісу.

4. Розвиток консультаційного бізнесу. Очевидно, деяким компаніям доведеться змінити бізнес-модель і перейти на консультаційну. Це в першу чергу буде пов’язано із фінансами. Багатьом людям потрібно буде думати про те, куди інвестувати свої гроші. І тут їм знадобляться особисті консультанти, які керують портфелями і тому подібне.

5. Розвиток нових ринків. В Японії зараз активно розвивають роботехніку і різноманітні пристрої, які дають змогу людям позбавитися від своїх хвороб (наприклад, механізовані скелети, які можуть поставити на ноги навіть тих, хто ходити зовсім не може). Ці ринки очікує стрімке зростання. Не даремно ж колишній керівник компанії Toyota нещодавно відзначив, що основним пріоритетом компанії на найближче майбутнє буде роботехніка, а не автомобілебудування.

MUST READ:  Ребрендінг логотипів світових компаній: Знайди 10 відмінностей

6. Здорове харчування. Проблеми будуть у всіх виробників харчів, які не користуються особливою популярністю серед представників старшого покоління: солодке, напої на зразок Coca-Cola, чіпси та багато іншого. Напевне, саме тому останнім часом ми бачимо, як деякі виробники подібної продукції випускають товари, в яких використовуються замінники, що роблять їх не такими смачними, зате повністю натуральними.

7. Розвиток індустрії краси. Цікавий момент полягає в тому, що люди, старші 50 років, витрачають набагато білше засобів на косметику. Ще б пак, адже їм хочеться не просто жити, а жити красиво.

Загальне старіння світу може викликати ще багато економічних проблем. Існує точка зору, відповідно до якої майбутнє покоління взагалі залишиться без пенсії. Все це дійсно можливо. Компаніям же потрібно подумати, яке місце займуть люди похилого віку в їхньому бізнесі. А підприємці вже зараз можуть активно шукати шляхи для своїх компаній, які будуть пропонувати різноманітні послуги і товари людям похилого віку.