Що може бути краще сервісу, у якому основну й найбільш важливу частину роботи – креативну – бере на себе клієнт? Адже не потрібно шукати фахівців, готових ламати голову над розробкою новинок. Достатньо надати клієнтові інструмент для створення продукту, а потім просто продати йому готовий продукт – створений їм же.
Своя сорочка ближче до сайту. Британський інтернет-сервіс StyleShake пропонує дамам підібрати для себе одяг не тільки за своїм смаком, але й «власного покрою». На сайті представлені шаблони елементів одягу й добірка тканин. Так що будь-яка жителька Туманного Альбіону може, не чекаючи нових колекцій «від кутюр», втілити в життя власний задум й одержати нову річ із кур’єрською доставкою протягом 10 днів після здійснення замовлення. Вартість таких «саморобних» убрань – від $200 до $300.
Еко-брендінгові саморобки. Американська компанія Eco-Me зіграла відразу на двох слабостях сучасних споживачів – любові до екологічної продукції й непереборної тяги до експериментування. Так з’явилися екологічно чисті засоби по догляду за домом, дітьми й тваринами, а також косметика – і все це компанія пропонує виготовити власноручно. Фундаторка Eco-Me Робін Левайн продає комплекти всіляких сумішей для самостійного виготовлення засобів, що чистять, і косметики. Всі інгредієнти – з так званих «бабусиних рецептів».
Обручка-самоклеп. Компанія New York Wedding Ring вирішила проблему вибору обручок дуже просто – вона пропонує самостійно виготовити колечко для своєї половинки. Мережа майстерень діє в Нью-Йорку і Сан-Франциско. На індивідуальних заняттях із професійним майстром клієнт учиться розробляти дизайн і робити кільця із платини, золота або палладія. Вартість весільної самопослуги – $1 тис. А якщо навчання виявиться вам не під силу або придуманий дизайн буде занадто складний – заняття можна зупинити. Потім, заплативши гроші, що залишилися, одержати кільце, роботу над яким завершить майстер.
Відчуй себе Папою Карло. Компанія Hacoa пропонує «любителям ножа й сокири» власноручно виготовити клавіатуру для комп’ютера, але не звичайну, а дерев’яну. Поки що таким комп’ютерним аксесуаром можуть обзавестися винятково японці – купивши за $435 набір «зроби сам», за допомогою лобзика (входить у комплект) вирізати свою «клаву». Зазвичай під брендом Hacoa продається саморобна клавіатура, розписана вручну японськими майстрами. На дерев’яній клавіатурі Hacoa DIY keyboard клієнт сам розписує клавіші, і при цьому платить на $135 менше.
Проектуй і продавай. На популярності тренда «зроби сам» вирішила заробити новозеландська компанія Ponoko, запропонувавши клієнтам створювати прикраси, меблі, іграшки й багато чого іншого самостійно. Все, що потрібно – це за допомогою запропонованих на сайті компанії інструментів розробити модель (власний проект) і вибрати необхідний матеріал (дерево або метал). За своїм ескізом користувач одержує готовий продукт або деталі, з яких можна зібрати виріб. Компанія також пропонує виставляти на сайті свої проекти меблів, аксесуари для дому, інші корисні речі і продавати бажаючим. Для цього клієнтові потрібно завантажити свій проект на особистій сторінці, додати інформацію про вартість й основні параметри. Послуги компанії користуються попитом у творчих людей, які не мають у своєму розпорядженні належне встаткування для втілення своїх задумів. Багатьох клієнтів приваблює можливість одержати унікальну річ, зроблену за власним проектом.
За матеріалами журналу “Управління компанією”