У світі щодня пишуться мільйони корпоративних текстів, прес-релізів, новин. При цьому чи часто ви виказуєте справжній інтерес, читаючи черговий e-mail, сторінку сайту компанії чи блог? Кріс Броган (Chris Brogan), президент New Marketing Labs, засновник Inbound Marketing Summit і Inbound Marketing Bootcamp, відомий блогер, ділиться своїми поглядами на цю проблему.
Отже, як можна мене зацікавити вашою чудовою новиною?
Я – людина. Наскільки це можливо, звертайтеся до мене по імені. Іноді я змушений робити масову розсилку, і якщо не можу скористатися програмою на зразок Blue Sky Factory для акуратного проставляння імен, то роблю наступне: ставлю ім’я в початок та/або в рядок, щоб показати, що лист адресований саме цій людині. Я одержую щодня мінімум десяток листів із пропозицією і ціную індивідуальний підхід.
Будьте лаконічними. Добре, ви можете надіслати великий текст, але в такому випадку дайте, будь ласка, коротке резюме в перших абзацах.
Таргетуйте хоча б трохи. Якщо ви просите мене стати вашою «людиною впливу», то, може, варто спочатку вирішити, чи підходжу я на цю роль?
Не дозволяйте цифрам обдурити вас. Чарльз Бест із DonorsChoose.org зробив найкращу презентацію по 2009 New Comm Forum, у якій говорив про «ефект Опри» і про те, що жінка з 1000 відданими читачами блога в простому заклику про допомогу перевершує популярний IT-блог із 2 млн. щоденної аудиторії. Ніколи не дивіться в першу чергу на цифри. Ніколи! Ні на які! Визначте, наскільки спільнота є активною (це можна оцінити через рейтинг technorati, кількість коментарів до поста, процентне відношення трафіка до коментарів), а потім вирішите, чи одержите ви хорошу «людину впливу». Я, наприклад, думаю, що Dadomatic.com – впливовий ресурс для батьків, хоча там усього лише кілька сотень читачів у день.
Побувайте на блозі перед продажем історії. Я знаю і підтримую велику кількість людей у цьому світі. Мені подобається спілкуватися з маркетологами, піар-фахівцями й іншими захопленими комунікацією людьми. Якщо в нас із вами була хоч якась взаємодія перед тим, як ви почали продавати мені свою історію, я обіцяю прислухатися до неї більш уважно, ніж під час першого знайомства.
Чи масштабується це? Ні. Чи кращий це спосіб досягнення мети? Так. Ви самі вирішуєте, прислухатися до моєї поради чи ні, але у візиту без рекомендації з метою продажу є своя ціна.
Пам’ятайте, що в усіх нас є рупори. Якщо ви зробите щось нехороше, пам’ятайте, що сьогодні ми всі – «віщальні компанії». У нас є інструменти для вираження свого невдоволення, і ми ними користуємося. Іноді у якості прикладу, а часом просто тому, що ми – люди і нам образливо. Це не погроза, а порада продумати комунікацію, тому що блогер може не просто видалити лист.
Ви можете сказати, що повинні просто поширювати інформацію, тому ви не маєте часу говорити з усіма персонально. Дурниця. Ми голосуємо нашими діями.
Переклад російською – у журналі “Компаньон” (№34, 2009)