Винна система, а не люди, які працюють в ній!

Винна система, а не люди, які працюють в ній!Саме система, а не люди, які вимушені працювати в ній, відповідальна за 97% проблем – переконаний доктор Едвардс Демінг (Edwards Deming). Виправте систему – і ви позбавитесь від проблем. Продовжіть звинувачувати людей – і ви залишитесь без них.

Цікавий приклад такої ситуації, коли саме система, а не люди виявляються винними у >90% проблем (хоча прийнято вважати інакше), наводиться у журналі Boston Globe. Марк Розенберг (Mark Rosenberg), виконавчий директор The Task Force for Global Health, ділиться історією, яка трапилася з ним особисто.

“Їдучи мало залюдненою трасою три роки тому, – ділиться спогадами він, – я побачив на обочині тіло жінки у спортивному костюмі, яка, очевидно, здійснювала пробіжку. Негайно зателефонувавши 911, я побіг до неї. Вона була ще жива, але ушкодження виявилися настільки серйозними, що жінка померла просто на моїх руках”.

Половина людей, які почують цю історію, звинуватять бігуна (тобто саму жінку), інша половина звинуватить водія, який виявився занадто необережним. Але ніхто навіть не подумає про те, щоб звинуватити дорогу.

MUST READ:  Ефект ореолу в маркетингу та менеджменті

Втім, Марк, який сфотографував місце, на якому трапилося нещастя і надіслав фото своїм друзям спеціалістам зі Швеції, отримав відповідь: “Ці вулиці були створені для того, щоб вбивати людей!” Вони обґрунтували своє різке твердження: тонка розмітка на перехрестях може бути попросту непомітна з автомобіля; швидкість руху у таких місцях повинна складати не більше 30 кілометрів на годину; окрім того, наявність безлічі світлофорів тільки погіршує стан на дорогах, оскільки, замість того, щоб сповільнитись, автомобілі починають пришвидшуватися в надії “проскочити”, коли бачать жовте світло.

Коли, через деякий час було вирішено відмовитися від світлофорів на перехрестях і замінити їх на кругові дороги (коли машини рухаються по кругу) – одне тільки це вдосконалення призвело до скорочення смертності на 80-90%.

Ще одне вдосконалення, яке суттєво зменшило кількість смертельних аварій – було введення роздільної загорожі посередині дороги. Дешевий паркан із пластику забезпечив неможливість виїзду автомобіля на зустрічну смугу. Як наслідок – смертність впала ще на 70-80%.

MUST READ:  Поради Гая Кавасакі починаючому підприємцеві

Численні дослідження показують, що навіть незначні і недорогі вдосконалення можуть рятувати людям життя.

Більшість людей думають, що зроблено все, щоб дороги були безпечними. Вони дуже помиляються.

Приклад із дорогами може виявитися дуже корисним для людей, які керують бізнесом. Ви до сих пір звинувачуєте людей, коли щось йде не так? Погляньте на систему! Можливо, проблема в ній?