Завжди роби більше, ніж обіцяв. Це один із простих принципів, яких дотримувались титани бізнесу, стверджує Річард Тедлоу (Richard S. Tedlow), професор Harvard Business School, один з авторів книги “Дієве лідерство”. Яскравою ілюстрацією втілення цього принципу є наступна історія.
5 січня 1914 р. Генрі Форд стояв у своєму офісі й спокійно слухав, як один зі співробітників зачитує для репортерів трьох детройтських газет повідомлення: «Компанія Ford Motor Co., найбільший і найуспішніший виробник автомобілів у світі, 12 січня зробить найбільшу в промисловому світі революцію в питанні оплати праці своїх працівників. Вона одночасно зменшить тривалість робочого дня з дев’яти годин до восьми й додасть до платні кожного працівника частку від прибутку компанії. Із цього дня мінімальна платня працівників у віці 21-го року й старше складе 5 дол. у день».
Тон прес-релізу був доволі помпезним, але для цього були підстави. Трьома місяцями раніше робітники Форда вже одержали 13%-ве збільшення до денного заробітку, який досяг 2,34 дол. Тепер же без боротьби, без тиску з боку профспілки компанія сама більш ніж удвічі підвищила й без того конкурентноздатну заробітну плату.
Самому Форду здавалося, що цей прес-реліз викличе інтерес тільки у Детройті, тому він віддав його лише в місцеві газети. Насправді ця новина стала найбільшою серед всіх новин із Детройта і прославила Генрі Форда на увесь світ.
Треба сказати, що для серйозного підвищення заробітків були економічні причини. Механізація робила працю на заводі усе більш монотонною і отупляючою; в 1913-му році коефіцієнт плинності робочої сили у Форда склав 370% – цифра божевільна. Більш стабільний і високооплачуваний штат робітників міг дати – і в підсумку дійсно дав – підвищення продуктивності праці. Але дана причина була не єдиною. Генрі Форд просто відчував, що це потрібно зробити. Як написала в той час одна з газет, він «відмовився забути, що від робочої спецівки до ділового костюма один крок».
Піднявши заробітну плату, Форд дав набагато більше, ніж обіцяв, і навіть більше, ніж могли очікувати від нього працівники.