Що більший вибір ви даєте своїм клієнтам, то менша ймовірність, що вони придбають у вас продукт. На перший погляд це твердження може видатися нелогічним. Але, якщо проаналізувати поведінку багатьох провідних світових компаній – то стає очевидним, що часто вибір не робить споживача щасливим, а навпаки – заплутує його.
Взяти до уваги хоча б стратегію найбільш улюбленої для багатьох компанії Apple. Скільки різновидів iPhone чи MacBook вони пропонують? Якщо розібратися – зовсім не так багато. І це не заважає компанії залишатися кумиром мільйонів лояльних і задоволених клієнтів, які, без жодного перебільшення, відчувають ейфорію, беручи до рук її продукти.
Компанії помилково думають, що роблять своїм споживачам послугу, надаючи їм гігантський вибір. Але по-суті, вони змушують їх виконувати зайві зусилля. Адже серед сотень і тисяч пропозицій (які зазвичай дуже несуттєво відрізняються одна від одної) потрібно щось вибрати. Спробуйте підібрати мобільний телефон, який ідеально задовольняв би ваші потреби, і ви зрозумієте, про що йдеться.
Натомість, бренди, які заслужили лояльність серед своїх клієнтів, мають повне право поступати інакше. Вони можуть вивести на ринок новий продукт у єдиному варіанті – і споживачі знатимуть, що це найкраща пропозиція, на яку спромоглася компанія. Така довіра сформована попереднім досвідом взаємодії з брендом.
І тут є тільки один нюанс: компанії потрібно переконатися, що вона справді робить все, що можливо, для задоволення потреб споживача – випускає найякісніший (принаймні, в умах споживачів) продукт у своїй категорії. Apple зробив це з iPhone, і тепер даний смартфон по суті не має конкурентів. Він сам став категорією.