Журнал Fast Company називає IDEO «найтитулованішою у світі фірмою дизайну нових продуктів». Каліфорнійська компанія за замовленнями організацій зі всього світу створила дизайн більше 5 тис. різних продуктів, включаючи першу комп’ютерну мишку для Apple, ноутбук для NEC, Palm V для Palm, та інші найрізноманітніші продукти – від дитячих зубних щіток і рибальських наборів до спеціальних пластикових пляшок для велосипедистів та офісних меблів. Як же цій компанії вдається створювати інноваційні продукти так ефективно, легко й натхненно?
Коли Девід Келлі (David Kelley) створив IDEO, він був твердо настроєний на те, щоб не структурувати фірму за прикладом великих корпорацій і не встановлювати внутрішньокорпоративної управлінської ієрархії. Його головною метою було створити середовище, у якому б співробітники мали повну свободу творчості й одержували від цього задоволення.
Келлі використовує в основному анархічні методи управління, дозволяючи співробітникам бути своїми власними начальниками. В IDEO немає жорсткої корпоративної й менеджерської структури. Співробітників запрошують на збори, а не наказують на них прийти. Співробітники самі вибирають, де й з ким вони хочуть працювати, і можуть вільно сказати керівникові фірми, що вони думають про його ідеї. Але саме в цьому хаосі й народилися дуже багато відомих продуктів, що викликають захоплення.
Хоча в IDEO немає недоліку замовлень із усього світу на дизайн нових продуктів, компанія створила в себе атмосферу творчого хаосу й постійно здійснює “концептуальні” проекти. У цих проектів немає замовників, але в них співробітники й не повинні обмежувати свою фантазію ні бюджетом, ні технологіями, ні тимчасовими ресурсами.
Одним із таких проектів, наприклад, був проект “Шоколадна фантазія”, де співробітникам пропонувалося винаходити все що завгодно, аби тільки це було із шоколаду. Завершення проекту весело святкувалося. Все це дозволяє IDEO зберігати творчу майстерність й еластичність мозків своїх співробітників на надзвичайно високому рівні.
Сьогодні найбільші компанії з різних куточків земної кулі намагаються навчитися в IDEO створенню корпоративної атмосфери, яка надихає співробітників на безперервні інновації. Багато компаній відправляють групи своїх топ-менеджерів в IDEO на кілька тижнів, щоб ті, занурившись у творчу атмосферу компанії, змогли створити й на своїй фірмі щось подібне. Тепер же навчання створенню інноваційних організацій і надихаючої корпоративної культури стало приносити IDEO навіть більше доходу, ніж дизайн нових продуктів.
За матеріалами CECSI