Ліла Косгрув (Leela Cosgrove), управляючий директор Business Writers Anonymous, на сторінках журналу Anthill розповідає, чому брендінг, на її думку – це марна трата часу та зусиль компанії. “Я багато років працювала у високоприбутковому бізнесі, перш ніж задумалася про хоча б якийсь брендінг. Добре, якщо у компанії є бренд – але це зовсім не обов’язковий елемент. І якщо хтось намагається переконати вас у протилежному – значить він хоче “продати вам лого”, – пояснює Ліла.
Вона наводить п’ять причин, через які вважає брендінг неефективним:
1. Ніхто не запам’ятає вашого логотипу. Якщо, звісно, ви не Apple або McDonalds. Суть полягає в тому, що люди запам’ятовують ваш логотип тільки тоді, коли ваша компанія вже досягнула шалених успіхів на ринку (а не навпаки).
2. Брендінг не є і ніколи не був “чарівною кнопкою” продажу. Звісно, він може “складати враження” про ваш бізнес як про більший чи менший і т. п. Але сприйняття це лише дуже і дуже незначний аспект продажу.
3. Інвестори ніколи не приймають рішення про вкладення грошей, базуючись на вашому логотипові.
4. Якщо ви лише починаєте, то протягом наступних двох-трьох років ваш бізнес може 20 разів до невпізнаваності змінитися. І так само змінюватиметься спосіб комунікації вашого бренду.
5. Брендінг справді достатньо важливий. Ніхто не сперечається. Але стартаперам варто просто пам’ятати, що він не повинен стати першочерговою (чи навіть другочерговою) річчю у вашому бізнесі. Брендінг повинен починатися тоді, коли ваш бізнес уже наближається до процвітання і вже налаштував внутрішню систему і процеси.