Сет Годін: Чому-імператив

Сет Годін: Чому-імперативДавненько ми не розміщували мудрі замітки від неперевершеного Сета Годіна (Seth Godin). І дарма. Спробую виправити цю прогалину. Сет розповідає про так званий «чому-фактор», важливість якого важко переоцінити у наш мінливий час.

Успішні організації дуже часто говорять: «Ми цим не займаємось».

Це вимога, тому що якщо ви займаєтеся всім, то вам кінець. Ви опинились там, де ви перебуваєте, завдяки тому, що ви щось персоніфікуєте, працюєте на ринку й вирішуєте проблеми певним чином. Звичайно, компанія Nike могла б заробити в короткостроковій перспективі, передавши по ліцензії своє найменування лінійці вин та алкогольних напоїв, але вони цим не займаються.

«Ми цим не займаємось» – це основа стратегії, це визначає те, хто ви такі й куди рухаєтеся.

Але не під час змін. Не під час, коли з’являються нові можливості. Не під час, коли люди у вашій організації забувають ставити запитання «чому?».

MUST READ:  Експеримент з конвертами, або Невірне розуміння ефективності

Якщо єдина причина чогось не робити тільки у тім, що ви цього ніколи не робили, то це погана причина. Якщо ваше оточення кардинально змінилося і це спричиняє вам біль, то це відмінний привід запитати себе, поставити запитання «чому?».

«Чому-фактор» очевидний в Інтернеті. Simon and Schuster або Encyclopedia Britannica могли б стати Google-ом (організовувати світову інформацію), але вони не стали створювати пошукову систему, тому що вони цим не займаються. Газети, що намагаються вижити, могли б стати процвітаючими мережами з контентом «довгого хвоста», але вони вирішили цього не робити, тому що вони цим не займаються.

Чому?

Це ключове питання, яким тепер, коли економіка офіційно грає за новими правилами, необхідно задаватися набагато частіше як великим, так і малим організаціям.

Джерело: „The why imperative”, Seth’s Blog