Інгредієнти управлінських інновацій

Інгредиенти управлінських інноваційЗавдяки інноваційним принципам і процедурам управління компанія може одержати відчутні конкурентні переваги й змінити розподіл сил на ринку. Якщо ви хочете, щоб на творчій кухні вашої компанії постійно народжувалися нові управлінські ідеї, потрібно запастися необхідними інгредієнтами. Перелік таких інгредієнтів пропонує бізнес-гуру Гарі Хамел (Gary Hamel) у своїй статті “Why, What, and How of Management Innovation”.

Виявіть серйозну управлінську проблему. Що більш значуща проблема, то більше можливостей для інновацій вона відкриває. Щоб її виявити, задайте собі три головних питання: у яких важливих проблемах ваша компанія ніяк не може домогтися компромісу; у чому слабкість ваших організацій; які труднощі чекають вашу компанію в майбутньому. Озерніться навколо – і ви напевно побачите проблему, над якою варто замислитися вже сьогодні.

Шукайте нові принципи, що виявляють нові підходи. Ні одну застарілу проблему існуючими способами не вирішити. Не варто розраховувати, що в порядком виснажених запасниках ідей вам удасться знайти паростки нових відкриттів. Це зовсім не означає, що старі принципи невірні. Просто вони вам не підходять, якщо ви хочете постійно й завчасно оновляти вашу стратегію. Спробуйте відшукати нестандартне рішення, що допомогло б вам відкрити новий шар управлінських інновацій. Почніть пошук із простого питання: які нові особливості або здатності матиме саме ваша організація й чому?

MUST READ:  25 уроків Джека Уелча для сучасних бізнес-лідерів

Відмовляйтеся від догм. Щоб оцінити нові принципи управління, постарайтеся звільнитися від своїх колишніх уявлень. І ви зрозумієте, що, на жаль, багато «істин» теорії менеджменту на перевірку виявляються всього лише прийнятими на віру догмами. Всіх їх потрібно споконвічно брати під сумнів, оцінюючи, чи не заважає догма досягати поставлених задач і чи можна діяти всупереч загальноприйнятій думці.

Шукайте й використовуйте аналогії. Вивчіть досвід самобутніх організацій. Провівши навіть поверхневе дослідження, ви виявите багато оригінальних форм, що не мають нічого спільного з устроєм компаній, але яким усі намагаються слідувати. Знайдіть несподівані аналогії – саме вони підкажуть вам сміливі рішення важких проблем управління. Звісно, відразу вам навряд чи вдасться перекроїти основні, навіть застарілі, процедури управління. Спробуйте створити відділ – полігон для випробування нових методів і подивіться, які результати вони дають.

За матеріалами Harvard Business Review Russia