Якщо у вас немає чіткої маркетингової стратегії чи навіть простого набору маркетингових цілей, участь у соціальних мережах лише підкреслюватиме, що ваша компанія є такою самою, як і всі інші компанії, які говорять, що вони займаються тим, чим вони займаються. Це хороший спосіб заявити, що ви приречені конкурувати на основі ціни, стверджує Джон Янтч (John Jantsch), відомий експерт із маркетингу та цифрових технологій, автор книг “The E-Myth” та “Duct Tape Marketing”, у Small Business Marketing Blog.
Коротко кажучи, без плану, що опирається на вашу маркетингову стратегію, будь-яка тактична форма маркетингу, включаючи створення груп на Facebook, буде марною витратою часу. Соціальні мережі – це відмінна платформа для малого бізнесу, – вважає Джон Янтч, – але без маркетингової стратегії вони будуть не більш ефективними, ніж все те, що ви вже пробували.
У гонитві за “кращою ідеєю тижня” та у пошуках чергової геніальної ідеї маркетологи й підприємці охоче хапаються за все, що кидається їм в очі сьогодні, іноді не закінчивши або не застосувавши попередню. У результаті стрімкого потоку змін, що йде від соціальних мереж, чергові геніальні ідеї приходять як хвилі на берег, породивши нове нещастя – “кращу ідею дня”.
Відсутність маркетингової стратегії або точки диференціації завжди було проблемою для власників малого бізнесу. Справа в тому, що із цим легше впоратися, якщо у вас вийде створити довіру, зустрічаючись із людьми віч-на-віч.
У нашому світі соціальних мереж, інформаційного перевантаження й пошукових систем маркетингова стратегія не більше й не менш важлива, ніж будь-коли. Просто коли її у вас немає, це стає більш очевидним. Маркетингові основи переважно не змінюються, просто у різних платформ і тактик з’являються нові назви.
Стратегія, що передує тактикам, виглядає наступним чином:
1) Чітко визначте, хто є для вашого бізнесу ідеальним клієнтом. Є багато способів цю ідею сформулювати: з ким ви хочете працювати; для кого ви здатні принести кращі результати; яка проблема повинна бути у вашого ідеального клієнта, щоб довести, що ви можете їм допомогти; з якими поведінкою, ставленням до життя, побоюваннями й потребами ви найбільш готові працювати?
2) Ясно й гранично просто повідомте про те, чим ваш товар, ваші послуги, ваш досвід, ваше впакування, ваші гарантії, ваші співробітники, ваш процес роботи по-справжньому відрізняються (хороший клієнтський сервіс не береться до уваги) від конкурентів настільки, що це буде важливим фактором для вашого ідеального клієнта.
3) Зведіть цю різницю до одного або двох слів на зразок «швидкий», «практичний», «веселий», «примхливий» або «розкішний» і переконаєтеся, що кожна ваша тактика, кожне повідомлення, кожен запис у Твіттері містить це слово. Якщо ви не здатні цього зробити, то навіть якщо вам доведеться змінити все у вашому бізнесі, не очікуйте, що вам удасться досягти великої віддачі в онлайні чи офлайні.
Розмови про маркетингову стратегію не такі привабливі, як розмови про нове поліпшення на Твіттері. Але ж такою є сувора реальність, що називається маркетингом, як у соціальних мережах так і поза ними.