Вчимося проявляти себе

Кожен намагається проявити себе так, як вміє. І це прагнення легко зрозуміти – унікальна людина отримує унікальні можливості. А якщо зважити на те, що кожен має свої особливості – то стає зрозумілим – шлях „нагору” відкритий для всіх. Проте, довести свою особливість іноді буває дуже складно. Багато хто зневірюється, вважаючи це неможливим. Але завжди слід пам’ятати – успіх посміхається наполегливим…

У своїй книзі „Поза кодом” (Beyond code) Rajesh Setty вчить проявляти себе з допомогою 9-ти простих кроків. Проте якщо не зупинятися на друкованій літературі і завітати до блогу цього автора – нам відкриється не більше і не менше, ніж 161 спосіб проявити себе (думаю, їх кількість продовжуватиме зростати). Як на мене – тема доволі цікава і актуальна. Ясна річ – бажаючі можуть прочитати все із першоджерел. Але оскільки блог Сеті (Setty) є англійськомовним – я наважився перекласти деякі матеріали. Отож, почнімо:

1. Переймайтеся проблемами інших так, наче б це були ваші власні.
Перша порада звучить дещо дивно. Проте Сеті, як на мене, доволі переконливо обґрунтовує потребу „перейматися”. Він наводить приклад із власного життя: „Минулого року наша компанія шукала новий офіс. Ми зустрічалися із багатьма агентами з нерухомості, проте, лише один – Джеф – зміг по-справжньому допомогти. Складалося враження, що він намагається знайти офіс для себе, а не для нас. Його дійсно турбувала якість приміщення і він намагався врахувати всі до одного наші побажання. Він розпитував про особливості нашого бізнесу настільки детально, що вже за кілька днів по-справжньому розумів специфіку нашої роботи. Не дивно, що всі три приміщення, запропоновані Джефом, підійшли для наших потреб. Такий результат був би просто неможливим, якби Джефові було байдуже до нас і наших вимог. Сьогодні ми продовжуємо підтримувати стосунки і я без зайвих пересторог порадити послуги Джефа будь-кому зі своїх друзів”.

MUST READ:  7 саморуйнівних звичок хороших компаній

Такий простий приклад показує нам, що саме вміння перейматися проблемами інших може стати Вашою конкурентною перевагою, допоможе розкритися, проявити себе – а значить – стати незамінним для клієнтів.

2. Виконуйте свою щоденну роботу із пристрастю.
Суть полягає в тому, що Ви можете належати до однієї з найбільш поширених на сьогодні професій – наприклад, бути JAVA-програмістом. До тих пір, поки Ви не виконуватимете свою роботу зі щирим задоволенням та пристрастю Ви будете лише одним із мільйонів подібних. Але як тільки Ви відчуєте справжню закоханість у власну справу – Ви станете абсолютно неповторними. Окрім того, роботу, яку любиш, виконувати легше і приємніше.

3. Створіть міцні стосунки.
На думку автора існує лише два типи стосунків – довгострокові та надзвичайно довгострокові. Решта є випадковими зв’язками. Якщо Вам вдасться створити довгострокові стосунки із клієнтами – значить ви вже отримали конкурентну перевагу.

Проте, слід пам’ятати, що довгострокові стосунки можуть тривати лише за підтримки обох сторін. Односторонні стосунки приречені на крах. Тому перш ніж зав’язувати з кимось стосунки, намагаючись отримати певну вигоду, замисліться – а яку вигоду Ви можете дати Вашому партнерові?

MUST READ:  4 основні проблеми IT-стартапу

4. Мрійте широко.
Куди котиться наш світ? Коли запитати пересічну людину, про що вона мріє, то існує велика ймовірність – що ми почуємо мету, яку легко можна досягнути за кілька років. Це аж ніяк не мрія. Таке здрібніння мрій є доволі негативною тенденцією. Якщо ми всього-на-всього мрієте, то чому б не мріяти глобально та широко? Навіщо обмежувати політ своїх мрій? Адже вони покликані бути нереальними.

Цілі, яких ми прагнемо досягнути через рік, два чи п’ять, краще не називати мріями, інакше вони можуть так ніколи й не здійснитися.

5. Встановлюйте правильні очікування.
Легше сказати, ніж зробити. Багато проектів провалюється, не зважаючи на значні зусилля команди. А вся справа в тому, що їхні очікування були неправильними і не відповідали можливостям.

Організації – це складні системи. Проекти рідко здійснюються у повній ізоляції. Зазвичай вони пов’язані як з різноманітними виконавцями, так і з іншими проектами. Всі ці компоненти мають свій власний вплив на здійснення проектів. Тому встановлення правильних очікувань – задача не з простих. Проте – це необхідна умова для розвитку.

Зрозуміла річ, що тут наведено лише невеликий відсоток способів розкриття власного потенціалу. Але якщо тема виявиться актуальною і цікавою для наших читачів, вона обов’язково буде продовжена.