Стратегічна ціль повинна бути простою, переконаний автор блога Church of the Customer Бен МакКоннел (Ben McConnell). Звісно, йдеться не про те, що вона повинна бути легко досяжною (зазвичай буває з точністю до навпаки). Але, оскільки стратегічна ціль компанії повинна бути чітко відкомунікована на всіх рівнях організації – вона повинна бути надзвичайно простою для сприйняття.
Стратегічні цілі – це “Святий Грааль” існування будь-якої організації. Саме з ними зазвичай пов’язано найбільше планів і саме на їх втілення компанія витрачає найбільше коштів та зусиль. Не дивно, що виникає спокуса описувати стратегічну ціль дуже довго і детально. Як наслідок, до опису стратегічної цілі потрапляє не лише сама ціль, але й весь набір тактик і стратегій, які будуть здійснюватися для її досягнення. Весь цей вантаж лише ускладнює сприйняття цілі, роблячи її розуміння практично неможливим. А те, що неможливо зрозуміти – неможливо відкомунікувати.
Бен наводить приклад такої “перевантаженої” цілі, з якою йому довелося зіткнутися в одній із компаній:
“Зрозуміти, як створювати кращі можливості для інновацій в продуктах компанії, прислухаючись до потреб наших споживачів із використанням комунікаційних рішень світового рівня, від яких будуть залежати стосунки зі споживачами, а також допомагати споживачам взаємодіяти та співпрацювати одне з одним”.
Цю ціль важко не те, що запам’ятати, але навіть зрозуміти. Навряд чи ви зможете повторити її, якщо хтось розбудить вас посеред ночі. Вона буквально перевантажена стратегіями та рішеннями. І навряд чи вона “зачепить” чиюсь уяву, оскільки у ній немає гострої чіткості.
Правильно озвучена, готова до комунікації ціль гостра, як заголовок популярної статті у якісному журналі. Ціль – це намір. Її можна порівняти з наміром тенісиста, який виходить на поле. Він говорить: “Я маю намір виграти”. І мало кого цікавить, яким чином він це збирається зробити. Це може бути швидка гра на точність, а може бути затяжний матч на витривалість. Головне, що в тенісиста є ціль і він має намір її досягнути.
Для того, щоб створити просту ціль, варто відкинути все зайве, відмовитися від будь-яких натяків на заплановані дії, стратегії чи тактики і сфокусуватися на “душі наміру”, який ви прагнете втілити в життя.
Використовуючи цей підхід, можна перефразувати наведену вище ціль, як:
Створювати інновації прислухаючись до споживачів.