Як заспокоїти ящірку в своїй голові

У своєму блозі Сет Годін (Seth Godin) розмірковує про ірраціональність людської поведінки. Як її можна пояснити? Адже ми часто говоримо, що прагнемо одного, а робимо цілком протилежне.

Ми говоримо про схуднення, але їмо занадто багато. Стверджуємо, що хочемо бути успішними, але під час співбесіди на роботу влаштовуємо саботаж. Прагнемо до успішного виходу продукту на ринок, але порушуємо графік товарних постачань. Хочемо бути розумними, але пропускаємо заняття і не читаємо книгу, яку нам дав керівник.

Суперечності вирують постійно і скрізь. Коли хтось стверджує, що діє без протиріччя, в це складно повірити. Атлет, який займається спортом, чи письменник, який пише твори, дивують чистотою своїх дій. Чому ж так важко робити те, про що ми говоримо?

Ящірка в голові. Або, як це описав Стівен Пресфілд одним словом, — опір. Це голос в задній частині мозку, який наполягає на тому, щоб відступити, бути обережними, йти повільно, шукати компроміс.

MUST READ:  Бізнес на зимі. Чи є криза?

Ящірка — це фізична частина поблизу стовбуру головного мозку, що відповідає за страх і гнів. Ящірка ненавидить зміни і ризики. Тому опір посилюється з наближенням моменту необхідності виконання завдання.

Чому компанії не можуть конкурувати з Apple? Тільки через те, що постійно шукають компроміси, намагаються пристосовуватися і мають острах перед критикою. Вони працюють, щоб заспокоїти свою ящірку. Невчасний запуск продукту чи вихід на ринок, а також аналіз ринку крізь призму конкурентів — найпоширеніші помилки компаній.

Ящірка не збирається тікати. Тому ваше головне завдання — з’ясувати, яким чином її можна заспокоїти чи взагалі ігнорувати. Існування ящірки так зачепило мене, що я хотів зобразити її на обкладинці своєї нової книги. Але потім зрозумів, що зображення ящірки відлякуватиме всіх. Якщо ви хочете продавати книги всім, хто бореться з опором, ліпше тримати картинку в таємниці.

Тепер ви зрозуміли формат і знаєте його концепцію. Головне — почати діяти!