Прийнято вважати, що це підлеглі навчаються у своїх керівників. Втім, протилежний процес також часто буває виправданим, вважає Оксана Гафаіті, одна з дописувачів видання Biz Times. Особливо, якщо йдеться про новий або невеликий бізнес.
Невиправдані сподівання
Вихід першого співробітника схожий на появу в будинку няні. Ви чекаєте, що вона буде піклуватися про вашу дитину (компанію) так само, як про свою. Але найчастіше це даремні сподівання. Вас переповнює образа і відчуття несправедливості.
Втім, з часом ви навчаєтесь шукати тих, хто дійсно підходить. Іноді на співбесіди йде третина робочого дня: адже доводиться перебрати гори “піску”, щоб відібрати золоте зерно. Але хто шукає, той знаходить. І невдовзі у компанії з’являється той, хто хоче і може працювати. Ви на сьомому небі від щастя. Ви вкладаєте в нього всі свої сили та знання, відзначаєте досягнення і заплющуєте очі на помилки. Але проходить зовсім небагато часу і окрилений власними досягненнями співробітник уже просить збільшення зарплатні. І ви розумієте, що уваги було забагато, а пряник без батога не ефективний. І знову, м’яко кажучи, неприємно.
Разом зі зростанням бізнесу ви все гостріше починаєте відчувати потребу на досвідчених спеціалістів. Коли потрібно багато чому навчитися, співробітники сильних конкурентів можуть вам в цьому допомогти. І платити за це більше, ніж іншим, здається виправданим. Такий співробітник входить в компанію зі шлейфом “колишніх перемог”. Але невдовзі ви розумієте, що видатних результатів немає, а є іронія і несерйозне ставлення до вашої компанії. Знову неприємно.
Так персонал демотивує керівника ще задовго до того, як останні задумається про мотивацію співробітників. Але цей досвід вартий, щоб його отримати. Адже співробітники виявляються хорошими вчителями і роблять керівників сильнішими.
Уроки співробітників
1. Не буває поганих співробітників – є лише ті, хто вам підходить чи не підходить. Найчастіше “погані” працівники з’являються або через відсутність чіткого розуміння, хто нам потрібен, або через банальне небажання приділити достатньо часу співбесіді.
2. Той факт, що багатьом співробітникам важливо працювати в компанії, де вони будуть відчувати своє значення і бути її частиною, вчить нас, що не варто турбуватися про розмір бізнесу, а потрібно просто шукати тих, хто готовий розділити ваші цінності і прагнення.
3. Співробітники навчають нас жити повним життям, а не йти в бізнес із головою, забуваючи про все і вимагаючи того самого від інших. Вони цінують себе і своє життя поза межами офісу. І вам, як би дивно це не звучало, також потрібно навчитися робити те саме!
4. Працівники вчать керівників цінувати свою працю і отримувати за неї відповідну винагороду. Коли працівник просить про підвищення, мотивуючи це тим, що він робить для компанії більше – потрібно не сердитися, а навпаки – радіти. Адже це значить, що сам працівник поважає свою працю і цінність, а значить дійсно здатен бути корисним для компанії.