Jet Blue – революційна авіакомпанія, яка довела, що якість можлива й в економ-сегменті. Авіакомпанія домоглася фінансового й конкурентного успіху, з’єднавши інноваційні, якісні послуги й низькі тарифи, щоб сформувати групу лояльних клієнтів.
Девід Ніделман, людина, що створила Jet Blue, уже домагався подібного успіху, створивши авіакомпанію Morris Air, яку згодом продав Southwest, і з системою бронювання Open Skies, яку купила Hewlett Packard. У 1999-му році він залучив 130 мільйонів фунтів для фінансування нового проекту, вирішивши довести, що принцип “жорсткої економії” став для розвитку пасажирських авіаперевезень єдино можливим. Також йому хотілося “повернути в область авіаперевезень людяність”.
Успіх Jet Blue у тім, що компанії вдалося правильно сформулювати пропозицію, відкинувши все зайве. Замість того, щоб вибирати між категоріями “повноцінне обслуговування й високі тарифи” та “мінімум послуг і низькі тарифи”, Ніделман знайшов новий підхід. Він взяв щось із практики “дорогих” авіакомпаній, і зробив це краще, ніж конкуренти – у той же час відмовившись від безкоштовної їжі, паперових квитків і складних схем бронювання. Саме ця унікальна комбінація привабила споживачів, забезпечивши радикальну диференціацію й високу маржу.
Пояснюючи, як йому вдалося домогтися успіху, Ніделман виділяє чотири пріоритетних області:
1. Починати бізнес, маючи достатню кількість грошей. Jet Blue – авіакомпанія-початківець із найвищою капіталізацією в історії, здатна інвестувати в новітні технології.
2. Використовувати нові літаки. Флот Jet Blue більш надійний, паливо витрачається більш ефективно, літаки швидше готуються до нового рейса.
3. Наймати тільки найкращих. Jet Blue ретельно відбирає кандидатів, навчає нових співробітників, мотивує й забезпечує найкращі інструменти для роботи.
4. Фокус на якості обслуговування. Пропонуйте пасажирам найкращі враження, прагніть утримати їх, домагайтеся максимального числа рекомендацій у колі цільової аудиторії.
Саме Jet Blue, а не Southwest Airlines одержує нагороди за рівень задоволеності клієнтів, домагається кращої прибутковості в сегменті, стає надихаючим прикладом того, як потрібно домагатися успіху.
За матеріалами книги “Маркетинг геній”