Що таке «хороша бізнес-модель»?

Що таке хороша бізнес-модельОдин із провідних Австралійських бізнес-стратегів Мік Любінскас (Mick Liubinskas) на сторінках журналу Australian Anthill ділиться своїми думками та спостереженнями щодо того, що таке хороша та сильна модель бізнесу. “Я провів багато часу допомагаючи компаніям побудувати ефективну бізнес-модель і прийшов до висновку, що головним запитанням тут є наступне: “Наскільки близьким ваш продукт є до потоку готівки?”

Простіше кажучи, йдеться про те, наскільки близько чи далеко знаходиться конкретна людина, яка готова заплатити реальні гроші за ваш продукт. Загальний принцип тут наступний: що ближчим ви є до клієнтів, які потенційно зацікавлені у продукті – то сильнішою є ваша бізнес-модель.

Якщо люди готові платити за ваш сервіс – тоді ви знаходитесь у безпосередній близькості до потоку готівки і це чудово. В такому разі ваша поведінка не вимагає особливих хитрощів – потрібно всього лише створити достатню цінність для клієнта та здійснювати правильний таргетинг. Якщо ці умови будуть виконуватися – ви зароблятимете гроші.

MUST READ:  Український бізнес vs китайське виробництво. Чому Китай?

Якщо ви є власником інструменту на зразок Google search чи іншого подібного інтернет-сервісу – тоді ви знаходитесь на один крок далі від транзакції. Люди мають бажання купити і саме через вас вони знаходять шляхи до продавця.

Якщо ж вашим ключовим сервісом є інформація або розваги, тоді (за виключенням випадків, коли ви берете гроші безпосередньо за інформацію) ваша бізнес-модель є слабшою. Наприклад, якщо ви є власником дуже популярного вебсайту про серфінг і розміщуєте рекламу на сайті, навіть якщо вона про серфінг, ваші клієнти не заходять на сайт за покупками. Тому потік готівки знаходиться досить далеко. Звісно, якщо відвідуваність вашого сайту достатньо висока – ви зможете заробляти. Але це не є прямий заробіток – по суті ви нічого не продаєте.

Із тим самим принципом можна зіткнутися, коли мова йде про безкоштовні сервіси або продукти – такі бізнеси знаходяться досить далеко від безпосереднього потоку готівки. Вони монетизують свій успіх певним чином. Але перш, ніж це станеться, їм потрібно знайти лояльних відвідувачів/клієнтів/користувачів свого продукту і лише згодом вони зможуть отримувати за це гроші.