Для того, щоб успішно управляти операціями, достатньо відповісти на 5W питань: Who? What? Where? When? HoW? – Хто? Що? Коли? Де? Коли? Як? Якщо ж ви хочете створити успішний бізнес, вам необхідно додати до стандартного 5W-набору операціоніста ще одне “W” – Why? – Навіщо?
Щоб створити успішний бізнес, який повніше розкриває потенціал всіх співробітників, необхідно, щоб їх поєднувала спільна висока мета, спільна візія й спільні корпоративні цінності. Необхідно, щоб люди розуміли, навіщо вони це роблять і захотіли зробити це якнайкраще. Саме це шосте “W” перетворює менеджера в лідера, дозволяє наділяти співробітників повноваженнями, заряджати їх енергією й домагатися того, щоб вони робили не просто те, що повинні, а все що можуть.
Знаю навіщо (Why?)
Створюйте бізнес, коли ви сильно чимось захоплені і хочете створити щось таке, чим зможете пишатися. Надихніть своїх людей ясним баченням. Визначте спільні цінності, і нехай вони встануть у главу кута вашого бізнесу, направляючи всю його діяльність. Створіть відмінні корпоративні принципи, які не можуть бути скопійовані конкурентами. Вони ляжуть в основу вашої стійкої конкурентної переваги.
Знаю що (What?)
Знаходження правильного балансу бізнесу допоможе вам ясніше сформулювати свої цілі й прискорити рух до них. Компанії процвітають, коли їм вдається збалансовано й гармонійно розвиватися по наступних чотирьох основних напрямках: покупці, процеси, фінанси й інновації.
Знаю де (Where?)
Пам’ятаєте старий анекдот по автомеханіка, до якого зверталися по допомогу, коли всі інші механіки не могли усунути неполадку? Він слухав мотор протягом декількох хвилин і потім ударяв у деяку стратегічну точку, після чого мотор, на превеликий подив, починав чудово працювати. Механік після цього пред’являв хазяїнові автомобіля рахунок на 400 доларів. Той просив пояснити за що. Механік уточнював: 1 долар за мій час і 399 доларів за знання, де потрібно вдарити.
Знаю коли (When?)
Своєчасність дій надзвичайно важлива. Ви повинні знати не тільки, як щось зробити, але й коли. “Цінність дій полягає в їхній своєчасності”, – учив мудрий Лао Цзи. Цінність вашого продукту для покупця, наприклад, полягає у своєчасній його доставці. Зміни неминучі, але якщо ви розберетеся в циклах бізнесу й навчитеся передбачати зміни, ці швидкі зміни вас не розтрощать. Навпаки, ви зможете летіти на їхньому гребені.
Знаю хто (Who?)
“В остаточному підсумку, суть менеджменту можна виразити в трьох словах: люди, продукти, прибуток. І серед них люди стоять на першому місці”, – учив легендарний корпоративний лідер Лі Якокка. Ваше корпоративне бачення даремно, спільні цінності не мають сенсу, а стратегії неспроможні, якщо у вас немає потрібних людей і команди-зірки, які змогли б їх матеріалізувати.
Люди – найбільш недовикористаний ресурс переважної більшості фірм. У новій економіці, що рухається знаннями, незалежне підприємництво й ініціатива потрібні на всіх рівнях компанії. Залучення в справи фірми перестало бути дорогою з однобічним рухом. У сучасному корпоративному середовищі кожен менеджер повинен активно працювати над залученням всіх ресурсів і здатностей компанії, щоб вона змогла досягти своїх цілей.
Знаю як (HoW?)
Управляйте процесами, а не людьми. Концентруйтеся не на тому, що вони роблять, а як вони це роблять. Створіть синергічну, кросфункціональну систему управління інноваціями й бізнес-процесами, що охоплює все підприємство цілком, а найчастіше також і його партнерів, сконцентровану на створенні найвищої цінності для клієнта.
Отже, якщо ви хочете домогтися стабільного успіху в бізнесі, завжди пам’ятайте про 6W корпоративного росту й застосовуйте цей принцип на практиці.
За матеріалами CECSI