Маркетинг – це про що?

Маркетинг -  це про що?Нещодавно на виставці REX почув наступну фразу: “Маркетинг – це про нахабність; якщо ви не знали, то я вам це скажу”. Фразу кинув в аудиторію (в основному студентську) ведучий якоїсь конференції, назва якої явно не співпадала з її змістом.

Цей вираз мені чомусь запам’ятався – можливо тому, що до певної міри він дійсно передає суть нашого маркетингу та його розуміння багатьма представниками цієї професії. І не тільки цієї. Якщо ви маєте якийсь товар, незалежно від того, хороший він чи ні, то продати його без маркетингу (=реклами) сьогодні неможливо. А реклама, звісно, має бути наступальною, до певної міри агресивною, інакше – хто ж вас помітить?

Цілком допускаю, що в такій “ідеології” виросло вже чимало представників бізнесу. Україна, на жаль, залишається країною “лохотрону”, де прикладів “нахабного маркетингу” хоч відбавляй – варто подивитись на поведінку представників нашого “олімпу”. Стиль, – що нон-стоп передвиборних кампаній, що чергових кампаній по спасінню населення від грипу – всюди маємо одне й те саме, – регулярне, постійне, нав’язливе та в більшості відверто низькопробне промивання мозків. Найбільш показовим у цьому плані є телевізійна реклама, кількість та тривалість якої, очевидно, давно вже побила світові рекорди.

MUST READ:  Діти ставляться до брендів як до друзів

Отже, маркетинг як професія і як філософія бізнесу безперечно в кризі – поняття маркетингу деградовані та спотворені. Це є світовий феномен, але в кожної країни є ще свої “фішки”. Які наші – зрозуміло. Перш за все потрібно бути нахабним – “наглость – второе счастье”, як ми казали в радянські часи.

На цьому фоні, радше поодиноко звучать голоси про те, що нам не вистачає ідей. Ні, не так, про ідеї та інновації в самому середовищі маркетологів говорять багато і давно. От тільки самих ідей та інновацій мало. Ну, чи можемо ми вважати інноваціями регулярні виклади з “їхніх” видань, запрошення “їхніх” гуру, залучення “їхніх” грошей, мільйонні тиражі на “їхній” мові і т.д. і т.п. До речі, якщо вірити нашим джерелам, то за рівнем інновацій ми десь біля 52-го рядка – і цей рейтинг і надалі падає.

Але невже нам дійсно не вистачає ідей? Тиждень тому керівник відомого маркетингового агентства на конференції Української Асоціації Маркетингу (УАМ) навів хороший приклад: “Подивіться, чому наші програмісти такі популярні в світі – їх цінують за те, що вони думають нестандартно – не так як американці, не так як всі. Вони мають ідеї. Так де ж та в чому ідеї нашого маркетингу?”

MUST READ:  Нейрологика покупательских решений

Добре, що такі питання врешті-решт ставляться. У самій спільноті маркетологів. Зрештою, хто ще може вивести маркетинг з кризи, як не маркетологи?

Тільки спочатку потрібно розібратись: маркетинг – це про що? Потужна зброя у не чистих на руку ділків та політиків? Філософія бізнесу в спробі створити кращу та більшу цінність? Набір технік та інструментів…? У розмовах про “орієнтацію на споживача” – чи бачимо ми самого споживача чи це просто об’єкт нашої дії для того, щоб досягнути іншої мети – власного збагачення?

Вже більше десятка років пробують розібратись у цьому західні спільноти та професіонали – на рівні концепцій, підходів і знову тих же ідей. Інструменти та техніки – це в останню чергу.

Ми – пробуємо? Що заважає нам відійти від совка з його стереотипами? Чи поважаємо ми самі себе, адже нахабство і всі подібні прийоми добре працюють у суспільстві, де в людей немає самоповаги.

Отже, маркетинг – це про що?