Відновлюючись після рецесії, лідери бізнесу повинні ще раз задатися запитаннями, як уникнути скрутної економічної ситуації в майбутньому. Шон Сміт (Shaun Smith), один з дописувачів журналу Management Issues, переконаний, що для цього їм потрібно: сфокусуватися на зростанні прибутку, замість того, щоб скорочувати витрати; на частці ринку, замість вартості; і на пошуку правильних людей, замість того, щоб непомірно розростатися.
Шон переконаний, що у нових економічних обставинах обов’язково повинен виникнути новий тип бізнесу. Бізнесу, який досягатиме успіху завдяки своїй сміливості та впевненості, і який ставитиме свою глибинну ціль вище, ніж прибуток.
Новим компаніям, які сповідуватимуть концепцію “мудрої візії” будуть притаманні чотири основні характеристики:
1. Їхня візія базуватиметься на чіткій і зрозумілій обіцянці споживачеві. Кожна людина в компанії повинна знати і розділяти спільну цінність. А це означає – розуміти, що компанія пропонує клієнтові і чому для нього це так важливо.
2. Компанії готові відмовитися від короткострокової вигоди заради досягнення довгострокових цілей. Якщо мета компанії – пропонувати найкращий сервіс своїм клієнтам, то вона може тимчасово відмовитися від масштабування чи навіть закрити кілька своїх представництв у інших країнах заради досягнення цієї цілі.
3. Нероздільний зв’язок стратегії, бренду та споживчого досвіду. Диференціація та чітке розуміння споживачем, чим його компанія відрізняється від тисяч конкурентів, дозволяє суттєво підвищити прибутки та працювати більш результативно.
4. Використання візії як “компаса”. Більшість компаній створюються з чіткою ціллю та місією, втім, розвиваючись та зростаючи вони часто втрачають обраний курс. Втім, економічна криза останніх років переконливо довела, що тільки дотримуючись обраного курсу, можна стати по-справжньому ефективними. Тому потрібно постійно повертатися до своєї візії, щоб оцінити, чи в правильному напрямку рухається компанія.