Більшість людей під час пошуку роботи дотримуються доволі стандартних і розповсюджених стереотипів. Втім, один з дописувачів проекту Хабрахабр пропонує доволі несподіваний альтернативний підхід, пояснюючи, чому він ніколи не займається масовою розсилкою резюме і завжди потрапляє на бажану посаду.
Проходячи співбесіду більше 4 років назад, – розповідає автор, – я звернув увагу на настрій інших кандидатів. Знаєте, що мене зачепило? Більшість із них виглядали нікчемними. Можливо, вони були непоганими спеціалістами, дехто навіть, безперечно, був здатен справитися із завданням краще, ніж я. Але вони виглядали нікчемно, тому що прийшли в кращому разі “продавати себе”, а в гіршому – сподіватися на роботу і зарплату майже як на милостиню.
Відповідними були і їхні запитання: “А наскільки нормований у вас робочий день? А чи буде у мене “біла” зарплата? Чи дадуть мені відпустку у травні хоча б на 3 дні – мені потрібно відвідати родичів?”
Був і інший тип кандидатів. Вони виглядали самовпевнено, рапортували про свої минулі досягнення та перемоги. Іноді складалося враження, що вони вивчили відповіді напам’ять. Зате несподівані запитання чомусь змушували їх постійно збиватися, а іноді навіть впадати в ступор.
Причина їхнього провалу не в погано поставленій дикції, а в тому, що їх кінцевою метою було потрапити на цю роботу. Кінцевою – це значить, що на цьому їхня мета закінчувалася. Для них все прагнення закінчувалося там, де за надіями керівництва все повинно було тільки починатися.
Для того ж, щоб не лише влаштуватися на роботу, але й отримати від цього максимальну користь/задоволення, потрібно змінити свій світогляд! Потрібно не просто продавати свій час за гроші, але чітко розуміти, що вибраний напрямок – найкращий з тих, які ви могли вибрати і він приноситиме вам справжнє щастя (а не лише гроші).
Крім того, для того, щоб бути ефективним співробітником, ви повинні щиро прагнути допомогти роботодавцеві. На відміну від класичного розуміння “роботи” в цьому випадку ви витрачаєте свої сили та енергію не стільки ради компенсації, скільки заради результату – задоволеного замовника, красивого дизайну, зручного інтерфейсу, корисного приладу. Будь-яка зміна світу на краще, яка стала можливою завдяки вам, варта вашого часу та зусиль.
Саме з таким світоглядом та настроєм варто йти на співбесіду. Відповідно, й головними питаннями стають: Чи здатні ви вирішити проблеми компанії? Чи беретесь ви “покращувати світ” в цій компанії? Чи хочуть цих покращень співробітники і головне – керівництво компанії? Чи буде вам, як спеціалісту, зручно працювати з ними?
Ваш час – безцінний. Адже якщо ви витратите його марно, світ може стати не настільки прекрасним, наскільки міг би.