Конструктивна критика в бізнесі

Конструктивна критика в бізнесі Ніхто в світі не застрахований від помилок. Втім, якщо ці помилки робить ваш співробітник або підлеглий – варто задуматися про те, як можна виправити ситуацію. Часто відповіддю буде конструктивна критика – вміння вказати людині, яка помилилася, що саме було зроблено неправильно і яким чином це виправити.

Втім, занадто різкий тон, відверта агресивність чи надмірний негативізм під час критики руйнує будь-які зачатки продуктивності. Він може бути доречним, якщо єдина ваша мета – виплеснути емоції. Якщо ж ви хочете виправити ситуацію, єдиний ваш вибір – це конструктивна критика.

На сторінках журналу Untemplater наводяться поради, які допоможуть утримати дискусію в рамках “конструктивності” і забезпечать максимальну її ефективність.

Не поспішайте. Якщо підлеглий відчуває себе емоційно нестабільним через власну помилку, дайте йому час, щоб оговтатись та бути готовим до розмови.

Будьте конкретними. Точно вкажіть, де саме була зроблена помилка і чому це має значення.

MUST READ:  Як виникає глибока прив'язаність працівників до компанії

Не копайтеся в минулому та не оцінюйте. Зосередьтесь на вирішенні проблеми і тому, що відбувається у даний момент.

Підготуйтеся до розмови. Найбільш ефективна критика можлива тільки якщо ви попередньо підготувалися.

Запропонуйте план. Проблеми нікуди не зникнуть, якщо ви не запропонуєте рішення. Тому разом з критикою продемонструйте можливий план подальшого розвитку подій, який виправить ситуацію.

Домовтеся про наступну розмову, під час якої ви оціните прогрес співробітника. Цілі набагато простіше досягати, якщо ви рухаєтеся в правильному напрямку і маєте достатньо часу.

Підтримуйте загальний позитивний настрій. Не читайте нотацій і не зациклюйтесь на негативі. Люди повинні відчувати, що їх підтримують, якщо ви хочете, щоб вони змінилися. Натомість, зосередьтесь на сильних сторонах співробітника та дайте йому зрозуміти, що ви цінуєте його зусилля.