Через терни – до зірок, або Чи кожен починає із малого?

Навіть безсмертна група Queen колись співала: „I paid my dues. Time after time”. Та чи актуальне сьогодні твердження того, що кожній людині, яка прагне досягнути у своєму житті небувалих висот, слід починати з малого? Часткову відповідь на це запитання знайдемо у статті „Виконуйте свої обов’язки, але переконайтеся, що це допомагає вам змінюватися” (Pay your dues, but be sure to get change)

Як стверджують автори, навіть сьогоднішнім генеральним директорам доводилося з чогось починати. Питання полягає в тому, чи дійсно для того, щоб просунутися по кар’єрній драбині, слід починати із найбруднішої і найменш оплачуваної роботи? В минулому так звана „виплата боргів” очікувалася майже від кожного працівника будь-якої професії. Те, що менеджер не отримає хорошої посади, доки не навчиться готувати каву вищому керівництву та виконувати замість нього найбруднішу роботу, вважалося цілком нормальним. Сьогодні все не так очевидно…

По-перше, лояльність на робочих місцях є не настільки потужною, як колись. Таким чином, ви можете „вилетіти” із посади набагато раніше, ніж ваша „виплата боргів” принесе вам хоча б якісь переваги. А по-друге, працівники просто не хочуть чекати роки, перш ніж їм вдасться посісти значну посаду, а значить – отримувати великі гроші.

MUST READ:  Рейтинги довіри: американців - галузям, українських топ-менеджерів - ЗМІ

Проте, це зовсім не означає, що принцип „виплати боргів” більше не діє. Для прикладу візьмімо хоча б історію Марії Плантілли (Maria Plantilla) із Нью-Йорку. Вона закінчила престижний Williams College, отримавши освіту психолога, і мала мрію посісти управлінську посаду в галузі людських ресурсів. Проте, їй вдалося отримати лише посаду офісного працівника у хедхантинговій компанії. До її основних обов’язків належав прийом клієнтів та приготування для них кави та чаю. „Бували часи, коли я думала, що до кінця життя займатимусь цими обов’язками, оскільки люди вже звикли бачити у мені лише простого офісного працівника”, – стверджує вона.

Сьогодні вона займає посаду HR-менеджера у TheLadders.com – сервісі он-лайн рекрутингу – заробляє більше, ніж $100.000. Намагаючись оцінити, що ж дало змогу Плантіллі отримати омріяну посаду, слід зауважити, що це було саме її вміння „сплатити борги”. Спершу вона переконалася, що у компанії вже існували приклади успішного зростання людини із позиції офісного працівника до позиції топ-менеджера. А згодом – доклала усіх зусиль, аби показати керівникам, на що вона здатна. Вона готова була навіть виконувати додаткову роботу безкоштовно, лише щоб її помітили.

MUST READ:  Ден Вальдшмідт: 10 бізнес-уроків, які краще винести з чужого досвіду

„Вам може поталанити досягнути вершин без „виплати боргів”, – стверджує Паул Ойєр (Paul Oyer) професор Graduate School of Business at Stanford University, – проте це не означає, що концепція „малих починань” не спрацьовує. Правильніше сказати, що це НЕ ЄДИНА річ, яка забезпечить ваш успіх”. Існує навіть список сфер, у які набагато легше потрапити, якщо починати знизу. До таких, наприклад, належать медицина, юридична сфера, сфера продаж та ін..

Автор статті, про яку ми говоримо, спеціально провів дослідження, опитавши 50 керівників компаній та лідерів, щодо того, як їм вдалося потрапити на теперішню позицію. Абсолютна більшість із них призналася, що у своєму житті їм довго доводилося „виплачувати борги”.

Тобто, попри бажання досягнути всього і зразу, часто доводиться змиритися із необхідністю час від часу „виплачувати борги”. Що ж, якщо для того, щоб пізнати основи професії, якій ви готові присвятити своє життя, слід приготувати комусь каву – можливо, варто погодитися.