Абсурдні контрасти дозрівання

Абсурдні контрасти дозріванняВи ніколи не замислювались про контрастні явища, які нас оточують? Ну, скажімо, маємо таке глобальне явище як суцільна інформатизація, але чимало експертів вже асоціюють її з «дебілізацією» – люди перестають читати книги, навіть на довгі статті вже не вистачає часу… чи терпіння. Але мені цікавий маркетинг. У нас – свої контрасти. Ось деякі спостереження.

Спільнота є, соціальні мережі є – дискусій немає. В Україні в рік проводиться десятки конференцій з маркетингу, практично вже створено кілька спільнот – люди знають одне одного, зустрічаються. У той же час, біля 5 професійних груп на LinkedIn (найбільша, як Форум маркетингових директорів, сягає вже 1000 членів) демонструють майже нульовий рівень активності. Дискусій практично немає – зрідка повідомлення про події. Отже, професіоналам, які вважають себе такими, та які знають один одного (кажуть, це важливо для слов’ян) немає про що дискутувати???

Маркетинг 3.0 чи все ж 1.0? Більш просунуті В2С-ки вважають себе такими, що пройшли рубіж 2.0 – орієнтацію на споживача подолано. Більше того, мої колеги вже другий рік просувають останню працю Філіпа Котлера «Маркетинг 3.0». Однак ось що пише інший колега про стан справ в одному з флагманів FMCG галузі, яка ніяк не жаліється на брак маркетингу чи бюджетів: «Фактично, виробництво «видає» те, що в нього виходить краще та простіше, а маркетологів і продавців змушують просто «проштовхувати» створене виробництвом». Тобто, маємо такий собі “новітній 1.0”. І при тому стилі маркетингу, який маємо в FMCG, анітрохи не сумніваюсь, що його скоро запакують в красиву обгортку, на якій буде фігурувати напис “ми вже в 3.0”.

MUST READ:  "Парфюмерный" маркетинг: нюхать подано

Провідні ІТ-компанії vs Ручне управління в більшості бізнесів. Я щиро радію успіхам української ІТ-індустрії. Нещодавно в одній презентації побачив, що з 10-ти найкращих аутсорсингових компаній Східної Європи – 8 українських. У той же час, мені дивно, що при такому рівні ІТ більшість компаній, з якими доводиться зіштовхуватись, мають стародавнє ручне управління, яким користувались і наші діди.

Широке застосування CRM vs Жодного українського кейсу в плані лояльності чи вдалої сегментації. Принаймні я не знайшов – скільки не питав. Хоча системи CRM за останні 10 років вже мають чималий парк впровадження – і не тільки в банківській сфері, – багато є дистрибуторів, промислових користувачів тощо. Поставники посилаються на недолугість або закритість клієнтів. Останні кажуть про пріоритет інших задач. То чи є CRM дійсно системою relationship management?

Реально просунутий маркетинг західних компаній vs Жалюгідний, на грані відсутності, місцевий. Нещодавно сперечався з колегою – та заявила, що в будівництві, наприклад, слово “маркетинг” є мало не лайливим. І брала мене на кпини з моїми публікаціями – чи я не з неба впав, чи не знаю в якій країні знаходжусь? Причина нерозуміння проста – я довгий час працював у західній компанії, в той час як вона працює переважно з місцевими. Дійсно, різниця в рівні фахівців та в стандартах – разюча.

MUST READ:  Синдром японской секретарши

Очевидно список цей неповний. Можемо говорити ще про бренди vs лояльність, кількість маркетологів vs їх якості, зростаючу кількість ринкових досліджень vs якість ринкових стратегій, контрасти В2С vs B2B і т.д.

Я не раз себе запитував – «чому?» Чому ці контрасти доходять до парадоксів чи навіть абсурду? Адже, як можна пояснити, чому апріорі активна людина йде в соціальну групу, але не приймає участі в жодній дискусії. Чи навіщо купувати дорогу CRM, щоб користуватись нею на рівні xls-можливостей? Чи навіщо проводити дослідження, якщо далі його результати виявляють мізерний вплив на формування стратегій? І так більшість речей…

Моя відповідь проста – це ринок, що розвивається. На жаль, ми все ще розвиваємось, все ще «дозріваємо» – і в суспільстві, і в маркетингу, і в його окремих сферах. З одного боку, це ніби й цікаво – он яка перспектива попереду. З іншого… час летить… а рух який?

А ви як думаєте?

Вперше опубліковано у проекті B2B Insight