Чому вам не варто працювати у великій компанії

Чому вам не варто працювати у великій компанії Хто не мріє працювати в Google чи Amazon? В’ячеслав Баранський на сторінках Lifehacker.ru ділиться власним досвідом роботи у великій компанії та пояснює, чому для більшості людей це далеко не найкращий вибір. За винятком, хіба що, топ-менеджерських посад.

Ви ніколи не отримаєте бажаного кар’єрного зростання. Варто тільки згадати, скільки рівнів керівництва знаходиться над вами, щоб зрозуміти, що вам знадобиться занадто багато сил для подолання внутрішнього супротиву компанії. Граючи – видеретесь, працюючи – навряд чи.

Ініціатива буде покарана. Щоб “проштовхнути” найпростішу зміну – наприклад, виправити літеру в меню програмного продукту – вам доведеться докласти титанічних зусиль. Навіть якщо ви досягнете успіху, ви будете настільки виснажені боротьбою з системою, що навряд чи отримаєте моральне задоволення.

Ви не зможете висловлювати свою думку публічно. Якщо ви експерт з інтернет-журналістики чи просто знаєте, хто є хто на ринку, і вас взяли у велику компанію – то на час роботи там ви замовкнете. Ви не можете сказати, що ваш продукт поганий – це неетично, колеги не зрозуміють. Але так само ви не можете коментувати продукти конкурентів, оскільки це також вважається некоректною та неетичною поведінкою. Що б ви не сказали – ви майже напевне когось образите. Тому доведеться мовчати.

Команда, команда і ще раз команда! Командний дух, синергія, всі за одного, тільки разом ми можемо… Такого у великій корпорації ви наслухаєтесь більш, ніж достатньо. За командною відповідальністю ви навчитесь приховувати свою некомпетентність чи відсутність досвіду. Наймізерніший проект буде обростати робочою групою з груповою відповідальністю. А як відомо, коли за справу відповідає більше, ніж одна людина – це значить, що за неї не відповідає ніхто.

Ви втратите будь-які емоції. В офісах не заведено заздрити чи радіти. Все це залишиться всередині вас, поступово згасаючи, але ви перестанете демонструвати це на своєму обличчі. Нудьга – ось ваша нова маска.

Ви навчитесь щиро радіти перемогам, до яких не маєте анінайменшого стосунку. Ви будете говорити: “Молодці хлопці із транспортного!” “Класний у НАС браузер”, а ви працюєте в бухгалтерії. Ваші проекти будуть запускатися все рідше, але радіти потрібно. Нехай навіть з кам’яним обличчям офісного працівника.

Ви завжди отримуватимете менше, ніж заробили. Ви можете продавати газ мегалітрами, інтернет терабайтами чи програмні продукти тисячами, але у вас буде зарплата, яка забезпечуватиме вам дах над головою і просте харчування. Окрім цього у вас буде кілька відпусток. В кращому разі вам дадуть 2-3 відрядження за кордон, які покликані просто покращити ваш імідж у сфері, але більшу користь від них все одно отримає компанія.

MUST READ:  Кожен шостий працівник ніколи не заговорить про підвищення

Ви перестанете сперечатися і звикнете до того робочого темпу, який заведений в компанії. Ще місяць назад вас дратувало, що договір узгоджується протягом цілого місяця, а комерційну пропозицію готують тиждень. Але ви станете такими самими і перестанете розуміти реальний потік справ.

Вас навчать, що таке CYA (Cover Your Ass). Цей особливий вид кореспонденції притаманний кожному “досвідченому” офісному працівнику. В будь-якому листуванні ви почнете генерувати багато респондентів в полі CC, до того часу, поки питання не зайде в глухий кут чи не втратить актуальність, а ім’я того, хто підняв проблему буде забуте.

Ви навчитесь не слухати людей, які з вами розмовляють. Більшість “досвідчених” офісних працівників “втикаються” в смартфон чи ноутбук, як тільки хтось спробує з ними заговорити. Ви навчитесь постійно перевіряти пошту і при цьому вірити, що ДУЖЕ зайняті і від вас ДУЖЕ багато залежить.

Ви навчитесь проводити більшу частину робочого часу за беззмістовними нарадами та переговорами. “Ходімо в нарадчу кімнату! – А кого брати? – Та всіх бери!”. Ви будете збирати аудиторії співробітників, які перевірятимуть пошту, поки ви будете розповідати їм “ні про що”, аж до тих пір, поки наступна подібна група не попросить вас звільнити приміщення, щоб зайнятися тим самим.

У вас не буде проблем із запізненнями. Ви запізнюватиметесь всюди: на внутрішні зустрічі, на прохідну, де чекають вас партнери, на виїзні зустрічі. І у вас не буде з цим жодних проблем – забув, зустрів колегу в коридорі, потрапив у пробку – ви не повірите, що все це нормальні причини для запізнень.

Ви почнете залежати від кофеїну і полюбите туалети. Кава вранці, кава перед обідом, кава після обіду, кава о 5-тій годині, кава перед виходом додому. Якщо ви курите, то додайте каву стільки разів, скільки разів ви курите. Туалети стають в нагоді, коли від кави вас починає нудити. Якщо там є місце для куріння – то значить саме там буде головний штаб, кімната для зустрічей та конференц-зал.

Ви будете проводити на роботі 12-14 годин. Але при цьому ви або взагалі не будете працювати, або “витиснете” із себе 2-3 години справжньої роботи. Ви навчитесь переконувати себе, робите потрібні справи, що ви перевантажені і всі це помічають. Хоча насправді всі знають, що оточені неробами, тому що самі ведуть себе точнісінько так само. Головне – не викликати підозру, що у вас в житті є ще щось, а робота – тільки засіб для досягнення цілі.

MUST READ:  Прокрастинація — наш природний захист

Ви почнете вважати, що вам чогось “не додають”. Працюючи в дуже “багатих” компаніях ви отримаєте найкращу освіту, найкращі меблі і найкращий офіс. Але вам почне здаватися, що вам повинні були б видати ще й автомобіль за рахунок компанії. Логіки в цьому немає – ви просто почнете в це вірити. А також ви повірите, що компанія повинна купити вам житло, але це трішки пізніше.

Підвищення зарплати. Працювати ви будете все менш продуктивно. Ви як мохом обростете непотрібними завданнями та зустрічами. Але вам постійно здаватиметься, що ви заслуговуєте більшого і підвищення зарплати – це обов’язковий періодичний ритуал.

У вас діагностують синдром офісного працівника. Ви почнете частіше хворіти простудами. Вам швидко пояснять, що все це кондиціонери і не варто хвилюватися – не пропадати ж страхуванню. Ви будете багато хворіти і отримувати від цього справжнє задоволення.

У вас з’явиться зайва вага та некрасиве тіло. Тут також будуть готові пояснення – стрес, сидячий спосіб життя. Але все це тому, що ваше тіло та мозок будуть виконувати роботу, яка не потребує калорій. Натомість, ви заливатимете його кавою, яку заїдатимете цукерками чи булочками. В обід ви їстимете несмачні бізнес-ланчі, які готуються із залишків вчорашніх харчів. Ця їжа приготована без любові, а тому вона не корисна.

Ви будете обожнювати п’ятницю. Для приватного підприємця це жах – бізнес зупиняється на цілих 2 дні. Для офісного ж “професіонала” – це найкращий день, адже пиво, пісні та танці можливі тільки в п’ятницю.

Ви втратите підприємницький дух. Всі ці незрозумілі люди, які роблять не такі вже й важливі продукти, викликатимуть презріння. А самі ви точно знатимете, що в стартапі відразу б досягнули успіху, просто вам це непотрібно. Ви інший, успішний… уже.

Ви наберете кредитів. На початку роботи вам захочеться авто, як у колег. Ви купите його в кредит, будучи свято переконані, що “ну квартиру на 30 років я точно не візьму”. Через кілька років системної появи грошей на рахунку ваше почуття самозбереження притупиться і ви влізете в такі борги, які лише вчора здавалися вам неможливими.

Заради справедливості варто відзначити, що деякі з цих “особливостей” притаманні не лише великим корпораціям. Зрештою, все залежить від культури. Але у всій своїй повноті вони розкриваються саме у великих компаніях.