Як покращити власну креативність, або… Мистецтво копіювання

Як покращити власну креативність, або... Мистецтво копіюванняКреативність – не змагання з оригінальності, а процес, спрямований на пошуки нових шляхів, вироблення нових рішень. Сліпе поклоніння оригінальності може зробити вас менш креативним, оскільки воно обмежує кількість шляхів, що ведуть до розробки нових рішень, – стверджує Альф Рен (Alf Rehn) у своїй книзі “Фанкі ідеї. Створення інновацій поза зоною комфорту” (Dangerous Idias: When Provocative Thinking Becomes Your Most Valuable Asset).

Хочете покращити власну креативність? Альф Рен ділиться своїми “заповідями”, які, коротко, можна характеризувати не інакше, як “копіюйте більше, копіюйте краще”.

1. Перестаньте соромитися. Майже кожна нова ідея у світі – відбиття старого матеріалу, так що дозвольте собі поекспериментувати над чужими ідеями.

2. Вивчайте краще. Все що працює, продається або в інший спосіб виживає в суспільстві, заслуговує поваги і вивчення, і тому варто сприймати такий матеріал серйозно.

3. Іноді потрібно просто змінити контекст. Те, що послуга затребувана, зрозуміло й так. Але потрібно мислити нестандартно, щоб скопіювати її в контексти, де вона колись була відсутня.

MUST READ:  Техніка квоти ідей: як збільшити свої ментальні м’язи

4. Якщо недостатньо скопіювати щось одне – копіюйте більше. Креативність – питання комбінацій, тобто мистецтво копіювати й сполучати по-новому.

5. Невеликі зміни можуть привести до великих результатів. Dancing with the Stars – усього лише копія American Idol, але з танцюючими зірками. Той, хто подумав про цю невелику відмінність, сьогодні збагатився.

6. Людям подобається те, що вони вже знають. Навіщо створювати те, чого люди не знають, не розуміють і чому прийдеться навчатися на курсах? Копіюйте підхід, змінюйте зміст.

7. Учіться на кожній копії. Копіюючи, ми краще осягаємо суть процесу. Художники вчаться майстерності, копіюючи великих. Те ж можете зробити й ви.

7+1. Учіться на кожній копії. Можна навчитися копіювати краще, якщо обмірковувати сам процес. А хороші ідеї заслуговують повторення (!).

Як й у будь-якій іншій справі, у копіюванні варто діяти розумно й етично, не порушуючи авторські права. Але наша реакція на копіювання зазвичай надто обережна. Точно так само, як небезпека бути зарахованим до “нулячих диваків” викликає страх, люди бояться здатися менш оригінальними. І подібні фобії особливо поширені серед управлінців.