Одне з кращих моїх вражень від останнього київсього TEDx – виступ Анатолія Бондаренка, журналіста та розробника проекту Тексти.org.ua. Анатолій продовжив тему, яку перед ним вже озвучили декілька інших спікерів. Тему, що звучить як «нові ідеї та продукти завжди знаходяться на перетині декількох різних дисциплін». Тема не є новою, але важливо побачити реальні приклади її впровадження. І цього на TEDxKyiv було вдосталь.
Якщо коротко: Анатолій навів декілька цікавих прикладів «журналістики даних» – як з великих масивів даних у вільному доступі отримувати якісну інформацію, що претендує на рівень інсайтів. Які висновки можна робити, які рішення приймати. На їхньому сайті є повний текст цього виступу.
Отже, що мене зачепило в цьому виступі? Як фахівцю з маркетингу мені часто доводиться бачити дані маркетингових досліджень. Десятки, сотні сторінок – таблиці, графіки, текст. При цьому якісних висновків надзвичайно мало. Відповідно, які рішення приймати – незрозуміло? Часто за величезними масивами дослідницької інформації ховаються абсолютно банальні речі, які й так зрозумілі «на хлопський розум».
Використовуючи методи інфографіки, статистичного аналізу та широкий спектр засобів візуалізації автори проекту досягають тієї Простоти, Глибини та Легкості в сприйнятті, що так необхідна нам у морі пустопорожніх слів.
Подібна ситуація властива на загал і для сучасних медіа. Ми живемо в океані інформації, який збільшується кожного дня. Інформації в переважній більшості неякісної, пустої, але яка багаторазово посилюється новими каналами. Ми тонемо, захлинаємось і з відчаєм дивимось на малесенькі острівки Справжніх Відкриттів, що дарують нам Шлях до Розуміння.
Тексти.org.ua є таким острівцем, який разом із тим дарує нам шлях до нових засобів донесення інформації. Дякую їм за це. І TEDxKyiv, який зробив можливим це невеличке відкриття.