9 принципів інновацій Маріси Меєр

9 принципів інновацій Маріси Меєр Останнім часом про Марісу Меєр (Marissa Mayer) багато пишуть. Та це й не дивно, адже зовсім недавно ця жінка після тривалої роботи віце-президентом у Google посіла найвищу посаду у Yahoo!. Її 9 принципів інновацій були опубліковані в журналі Fast Company.

1. Інновація, а не просто “досконалість”. Є два типи програмістів. Перші можуть писати код місяцями, сподіваючись створити досконалий продукт. Другий тип програмістів віддає превагу створенню чогось кожного дня, щоб наступного – покращити та вдосконалити свій витвір. Це те, що ми робили в Google. Коли інженери демонструють мені прототип, я кажу: “Чудово! Давайте запускати”. Іноді вони відповідають: “О, ні! Продукт ще не готовий. Він не відповідає стандартам, не доведений до блиску”. Інженери хочуть займатися будівництвом фортець, додавати безліч налаштувань і доводити продукт до досконалості, перш ніж вивести його на ринок. Але це не той шлях, який веде до справжніх інновацій.

2. Ідеї приходять звідусіль. В Google є список, де люди оприлюднюють свої ідеї і кожен може з ними ознайомитися та проголосувати за них.

MUST READ:  Інновації без Продуктового менеджменту – ЯК?

3. Ліцензія на реалізацію ваших мрій. З 2000 року ми дозволили інженерам проводити 20% робочого часу, працюючи над тими проектами, над якими вони самі хочуть.

4. Трансформуйте проекти, а не знищуйте їх. Будь-який проект, який був розміщений в Google Labs, але виявився нецікавим ринку, насправді має в собі зародки перспективних ідей. Тому потрібно завжди трансформувати такі проекти в те, чого потребує ринок.

5. Поширюйте максимальну кількість інформації. Використання внутрішньої корпоративної мережі (intranet) дозволяє не лише зберігати та накопичувати знання, але й швидко та ефективно навчати нових співробітників.

6. Користувачі понад усе. Ми повинні орієнтуватися в першу чергу саме на користувачів, а не на гроші. Успішний віртуальний бізнес означає, що ви або працюєте над чимось настільки важливим, що люди готові платити за це, або ж у вас настільки багато користувачів, що можливість розміщення реклами на вашому сайті стає цікавою рекламодавцям.

7. Дані є аполітичними. Деякі компанії ставляться до дизайну, як до мистецтва. Ми ж вбачаємо у ньому науку. Немає значення, хто кращий дизайнер чи наскільки вам подобається дизайн. Ми завжди обираємо те, що показує кращий результат в метриці задоволення користувачів.

MUST READ:  Google знову розібрали по гвинтиках

8. Творчість любить обмеження. Це одне з улюблених висловлювань Маріси Меєр. Люди чомусь ставляться до творчості, як до чогось, пов’язаного зі свободою. Насправді ж інженери досягають найкращих результатів, коли їх щось обмежує. Вони думають по-своєму, виходячи таким чином за рамки обмежень. Але щоб це стало можливим – обмеження повинні існувати.

9. Ви геніальні? Тоді ми беремо вас на роботу! Сьогодні Google має у тисячу разів більше персоналу, ніж коли Маріса Меєр почала в ньому працювати. За цей час не змінилося тільки одне – тип людей, які тут працюють. Існує дивовижний елемент у нашій бізнес-культурі: бажання працювати над значними та важливими завданнями, прагнення робити великі справи для світу, при цьому “не наступаючи на горло” нашим конкурентам.

Цікаво, чи вдасться Марісі Меєр вдихнути нове життя у компанію Yahoo!, сповідуючи наведені вище принципи?