Анатомія ідеального СЕО

Анатомія ідеального СЕОЩо робить керівника хорошим керівником? Що допомагає йому підніматися кар’єрними сходами? Що, власне, спільного у глав великих корпорацій і директорів невеликих компаній? Портал CNBC.com вивчив безліч різних досліджень і запропонував своєрідну теоретичну схему того, яким має бути ідеальний СЕО компанії.

Ім’я

Що, здавалося б, такого важливого в імені? Дослідники, які вивчали профілі керівників компаній у професійній мережі LinkedIn, з’ясували, що найпоширеніші імена менеджерів у США – Peter і Deborah. Це дослідження також показало, що шанси одного чудового дня зайняти крісло генерального директора вище в тих фахівців, чиє ім’я не задовге й легко вимовляється.

“Як правило, скорочена або зменшувально-пестлива форма імені (а також, приміром, прізвисько) використовуються в дружній, приятельській бесіді. Цілком можливо, що фахівці в області продажів і керівники (як у США, так і в усьому світі) використовують їх, щоб видаватися ближчими до клієнтів і підлеглих”, – говорить автор дослідження, професор класичних і сучасних мов University of Louisville Френк Н’юссел (Frank Nuessel).

Тепер стає зрозуміло, чому, наприклад, Стів Джобс і Тімоті Кук практично ніколи не використовували повні форми своїх імен.

Обличчя

Форма обличчя людини теж може впливати на професійні успіхи. До цього висновку дійшли Елен Вонг (Helen Wong) та її колеги з університету Wisconsin-Milwaukee, які вивчили будову облич 55-ти керівників зі списку Fortune. Як відзначили дослідники, керівники з обличчями, ширина яких домінувала над довжиною, є успішнішими за лідерів з витягнутими обличчями. Ілюструють це висновок широколиций Херб Келлехер (Herb Kelleher), успішний CEO Southwest Airlines, і довголиций Дік Фулд (Dick Fuld), який очолював збанкрутілу Lehman Brothers.

MUST READ:  Американці з'ясовували якості лідера: головне "не пересолити"

Зріст

Зріст, за словами вчених, теж є важливим для керівника. Наприклад, високорослим фахівцям платять більше (приблизно на $1000 у рік). Також зріст вище за середній дає більшу ймовірність швидше одержати просування по службі. “Магія висоти” починає працювати при зрості від 180 см. Дослідження також показало, що високі люди частіше сприймаються як лідери.

“Люди високого зросту з дитинства схильні займати лідерські позиції, тому що інші діти сприймають їх як старших. А коли приходить час одержувати посадове підвищення, зріст теж відіграє важливу роль”, – вважає Аріанна Коен (Arianne Cohen), автор книги “The Tall Book: A Celebration of Life from on High”.

Егоїзм

Сильно розвинене его не обов’язково формує сильний характер. Керівники повинні вміти зважати на чужу думку, бути вихованими і тактовними, інакше їхні шанси зробити бізнес успішним стають приблизно рівними шансам його зруйнувати. Згідно статті, опублікованій у Journal of Management Studies, якщо компанією керує СЕО, який схильний довіряти лише своїй думці, зрівноважити ситуацію може рада директорів, члени якої володіють не менш сильною волею, ніж глава компанії.

Батьки

“Батьки відіграють немаловажну роль у майбутньому успіху своїх дітей, тому що саме вони можуть дати дітям вірний вектор розвитку”, – говорить дослідник Джордж Холден (George Holden) з Southern Methodist University, що займався цим питанням.

На даний вектор, за словами вченого, впливають багато факторів усередині родини: доходи, культура, відносини “батько-дитина”. Щоб дитина досягла кар’єрного успіху, батьки повинні її заохочувати й правильно виховувати, задавати потрібний вектор розвитку із самого раннього віку. Це відрізняє всіх успішних СЕО.

Особистість

MUST READ:  П'ять секретів бізнес-успіху від Річарда Бренсона

Досягнувши вершини світу, обов’язково будеш відчувати себе самотнім. Для керівників це твердження вірно повною мірою. Відповідно до результатів дослідження, проведеного консалтинговою компанією RHR International, половина з 83-х опитаних генеральних директорів сказали, що вони на цій посаді відчувають себе ізольованими від всіх, а це істотно заважає роботі. Крім того, деякі їхні очікування не виправдалися після підвищення.

“Це не рідкість. Стрес, тиск і самітність роблять роботу глави компанії несхожою на всі інші, що в нього були”, – сказали аналітики RHR International. Тому всі, хто прагне до кар’єрних вершин, повинні вміти справлятися з відчуттям самітності й не дати йому себе зламати.

Скромність

Окрім того, що керівник повинен бути добре вихованим, йому потрібно бути і доволі скромним, вважають учені університетів Buffalo і Wisconsin-Milwaukee. Скромні боси є ефективнішими, тому що підлеглі вважають їх більш людяними. При цьому вони не лише поважають начальника, але й ефективніше працюють.

Керівникам також необхідно позбутися від страху зробити помилку, а також бути більш відкритими й чесними зі співробітниками компанії. Це теж допоможе підвищити загальну ефективність бізнесу.

Почуття провини

Щиро визнавати свою провину, коли вона дійсно існує, – ще один крок до образа ідеального СЕО. Дослідники зі Стенфордського університету з’ясували, що керівники, які вміють визнавати свою провину, сприймаються більш відповідальними, і це робить їх кращими в очах підлеглих. Уміння визнавати провину – навіть більша передумова до успішності лідера, ніж його екстраверсія. Добре не стільки те, що бос ніколи не робить помилок, скільки те, що він щиро їх визнає й шкодує про них.