Звідки беруться ідеї для стартапів

Звідки беруться ідеї для стартапів Пол Грем (Paul Graham), відомий програміст, автор численних публікацій та інвестор, поділився на сторінках свого сайту новою публікацією про те, як потрібно знаходити ідеї для стартапів.

Найкращий спосіб вигадати ідею для стартапу, на думку Пола, полягає в тому, щоб не вигадувати ідею для стартапу, а озирнутися навколо і відшукати проблему, з якою доводиться постійно стикатися вам особисто.

Згадує Грем і про стандартну для більшості стартапів ідею чергової соціальної мережі: “Візьмімо, наприклад ідею “соціальна мережа для власників домашніх тварин”, – пише він. – Домашні тварини є у мільйонів людей. Звісно, вони турбуються про своїх улюбленців і витрачають на них величезну кількість грошей та часу. Звісно, багато хто з них прагне створити аккаунт на сайті, де зібрані однодумці. Але малоймовірно, що там зареєструються всі 100%, але навіть якщо ми захопимо 2 чи 3 відсотки – у нас будуть мільйони користувачів. Ми будемо заробляти на рекламі і на різних додаткових можливостях”.

MUST READ:  Історії успіху: Людина-візник

Якби ж усе було так просто.

Ця ідея існує приблизно з появи інтернету. У 90-их роках про це говорили всі, тільки в той час думали не про “соціальну мережу для Х”, а про “портал для Х”. Схематично це дуже схоже на казку про кашу із сокири: ви ставите знак “У нас чудова соцмережа для людей, які цікавляться тваринами”, і всі люди, які ними цікавляться, підходять, створюють облікові записи, і ви заробляєте на них гроші.

Але стартапери забувають, що у звичайної людини може бути 20 інтересів, не менш важливих, ніж “домашні тварини”, і сумнівно, що така людина буде створювати собі облікові записи в 20-ти тематичних соцмережах, при цьому регулярно їх відвідуючи.

Ви можете створити або стартап, який буде помірно цікавим великій кількості людей, або ж стартап, який буде надзвичайно цікавим невеликій групі людей. І якщо у вас є вибір – вибирайте другий варіант. Не всі подібні ідеї – хороші, але більшість виняткових стартапів починали саме з них.

MUST READ:  Креативність чи інновації?

Якби ви запитали у 40-річних інвесторів у 2004-му році, чи хочуть вони створювати облікові записи на сайті, щоб публікувати факти зі свого особистого життя онлайн, вони вважали б вас божевільним. Але Цукерберг жив у онлайні, йому така поведінка здавалася абсолютно природною, і він виявився правим.

Живіть майбутнім і будуйте те, чого там не вистачає.

Ринок, на якому багато конкурентів – це хороша ознака. Адже це значить, що як мінімум є попит, і жодне із наявних рішень не ідеальне настільки, щоб у нього не було конкурентів. Навряд чи стартап може захопити велетенський ринок, де немає конкурентів. Тому будь-який стартап, який “вистрелить”, повинен або виходити на ринок, де багато конкурентів з якоюсь секретною зброєю (Google), або ж на маленький ринок, який скоро виросте (Microsoft).