9 основних способів навіювання почуття необхідності змін

9 основних способів навіювання почуття необхідності змінПрофесор Гарвардської школи бізнесу, фахівець з лідерства Джон Коттер (John Kotter) у своїй книзі “Попереду змін” (Leading Change) пропонує практичні рекомендації всім, хто розробляє і впроваджує проекти змін у своїх організаціях. Серед них – способи навіювання почуття необхідності змін, які мають взяти на озброєння справжні лідери своїх компаній.

1. У фірмі необхідно викликати кризу. Для цього можна спровокувати збитки, виставити напоказ основні слабкості менеджерів у порівнянні з конкурентами або затвердити помилкові пропозиції, замість того, щоб в останню хвилину відхилити їх.

2. Потрібно усунути явні надмірності (наприклад, заміські апартаменти, що належать компанії, більшу частину авіапарку, відмовитися від вишуканої кухні в їдальнях для керівництва).

3. Слід встановити настільки високі контрольні завдання (за загальними надходженнями, доходами від продажів, зі зниження відсотка рекламацій і скорочення тривалості виробничого циклу), що виконати їх тривіальними методами було б неможливо.

4. Припинити оцінку роботи підрозділів виключно за їх функціональним показниками. Наполягати на розширенні кола осіб, відповідальних за показники ефективності підприємства в цілому.

MUST READ:  Porsche і зміни

5. Ширше інформувати співробітників про задоволеність клієнтів, про фінансові показники та особливо про ту продукцію, яка програє в конкурентоспроможності.

6. Встановити регулярний доступ в компанію зацікавлених осіб і налагодити облік всіляких претензій від споживачів, постачальників і акціонерів.

7. Щоб на адміністративних нарадах «спливла» об’єктивна картина того, що відбувається і відбулося відверте обговорення проблем, необхідно залучати консультантів або використовувати інші канали отримання достовірної інформації.

8. Приділяти більше уваги чесним обговоренням нагальних проблем на сторінках друкованих видань компанії і у виступах провідних адміністраторів. Заборонити адміністраторам «заколисувати» співробітників насадженням казенного оптимізму.

9. Ні на хвилину не припиняти роз’яснення працівникам тих благ, які принесуть їм реформи. Необхідно, щоб люди зрозуміли, що використання шансів на успіх дасть їм багато сприятливих можливостей, тоді як при збереженні існуючого становища нічого хорошого чекати не доводиться.

Бізнес-цитатник – найкращі ідеї з бізнес-книжок.