“Коли мені потрібні були гроші, я думав не про те, як знизити витрати або знайти собі роботу, а про те, як створити і продати якийсь продукт”, – пише у передмові до своєї книги “Стартап за $ 100” (The $100 Startup) Кріс Гільбо (Chris Guillebeau). Він пропонує власний підхід до тестування потенційного ринку, що складається всього з 7-ми етапів. Всім, хто планує започаткувати власний стартап, варто детально ознайомитися з цими принципами.
1. Вас повинна по-справжньому турбувати проблема, яку ви плануєте вирішити. І не тільки вас, але й досить широке коло людей. Не забувайте про конвергенцію і постійно оцінюйте, наскільки ваша задум перетинається з суспільною користю.
2. Переконайтеся, що ринок достатньо великий. Вивчіть кількість і релевантність запитів у пошукових системах. Подумайте, які слова вводили б люди, стурбовані даною проблемою. Якби ви шукали свій продукт у Мережі не знаючи, що він існує, як би сформулювали запит? Звертайте увагу на верхні рядки результатів пошуку та колонку рекламних оголошень.
3. Постарайтеся усунути «загальний головний біль». Продукт повинен вирішувати проблему, яка вже всім набила оскомину. Легше продати людині, яка знає про проблему і бажає вирішити її, ніж переконувати когось у наявності проблеми і необхідності її вирішувати.
4. Будь-яка покупка може символізувати як приховане страждання, так і приховане бажання. Наприклад, люди купують предмети розкоші, щоб підкреслити свій високий соціальний статус, але на більш глибокому рівні тим самим вони висловлюють потребу в любові. Ефективніше продавати те, що позбавляє від страждань. Покажіть оточуючим, як усунути або мінімізувати проблему.
5. В основі проекту має лежати конкретне рішення. Причому воно повинно відрізнятися від інших в кращу сторону. (І необов’язково бути дешевшим. Цінова конкуренція – шлях в нікуди.) Немає сенсу щось пропонувати, якщо ринок задоволений. Ваше рішення має бути або абсолютно іншим, або ідеальним. При цьому значення має не масштаб проекту, а його результативність.
6. Цікавтеся думкою лише потенційних покупців. Всі інші є необ’єктивними і недостатньо інформованими. Створіть ідеальний образ: уявіть людину, яка отримає найбільше задоволення від вашого продукту. Пошукайте таких людей серед знайомих, друзів, колег, членів сім’ї. Розкажіть їм про свій задум і обговоріть майбутній проект у деталях. Це дасть вам набагато більше корисної інформації, ніж тотальне опитування.
7. Створіть пробну версію і покажіть невеликій групі знайомих. Попросіть їх безкоштовно протестувати продукт в обмін на відгуки та конфіденційність. Додатковим бонусом для них стане почуття співпричетності і своєрідна роль місіонерів. Акт дарування цінний сам по собі, оскільки формує довіру у клієнтів і дозволяє сформувати цілісне враження. Зробіть зі свого блогу авторитетне джерело інформації з конкретної проблеми. Залишайте коментарі в блогах, які читає ваша цільова аудиторія.
Бізнес-цитатник – найкращі ідеї з бізнес-книжок.