Сет Годін: Не слід потурати бажанням споживача!

Сет Годін: Не слід потурати бажанням споживача!Якщо ви даєте людям лише те, що їм хочеться, це швидко приведе вас до банальності, зробить вас посередніми і малопомітними, — запевняє один із найпопулярніших у світі маркетологів і блогерів, автор кількох бізнес-бестселерів Сет Годін (Seth Godin). Отже, чи дійсно не слід потурати бажанням споживача? Як завжди, красномовну та переконливу відповідь Сет дає у своєму блозі.

Рекламне агентство, яке дає своїм клієнтам точнісінько те, чого — як їм здається — вони хочуть, ніколи не завоює титул найкращого агентства року. І що ще гірше, таке агентство навряд чи стане лідером у своїй галузі, воно не стане надійним консультантом, який завжди може підказати, що клієнт повинен хотіти насправді. Безумовно, така компанія не зможе брати за свої послуги більше і наймати більш професійних співробітників.

Що значить потурати клієнтам? Це означає користуватися своїм власним уявленням про бажання клієнта як виправданням для роботи, якою ви самі не пишаєтеся.

Радіостанція, яка випускає в ефір порожні, повні дешевих сенсацій передачі про поточні кризи, заганяє всіх інших у кролячу нору, але в цій гонці вона не може (і не хоче) перемогти. (А виправдання завжди одне — адже цього хочуть слухачі!)

MUST READ:  Microsoft придбає компанію aQuantive за рекордні $6 млрд.

Книжковий магазин, який пропонує клієнтам іграшки, ігри та інше сміття, аби вижити, недовго зможе називатися книгарнею.

Ресторан, де з радістю подають дітям пересолений, жирний, позбавлений смаку фаст-фуд — лише тому, що нічого іншого ті їсти не будуть, — неминуче виховує ціле покоління, якому не захочеться їсти в ресторанах, коли воно виросте.

Архітектор, який стверджує, що зараз важкі часи, і який у результаті робить одну лише халтуру, бо такі замовлення легше знайти, отримає саме тих клієнтів, яких він заслуговує.

Автор або редактор, який із радістю змінює зміст на нескінченні списки, який навмисно вставляє в текст ключові слова і роздуває сенсації, щоб привернути випадкову аудиторію, заробляє лише один привілей — повторювати це знову і знову цілу вічність.

Не слід потурати бажанням споживача. Не слід поспішати, оскільки не потрібно, щоб всякий і кожен визнавав вас і вашу працю. Коли ви зосереджені на дивній, пристрасній, цікавій частини аудиторії, ви в змозі виконувати надзвичайну роботу для небагатьох людей (і потім спостерігати, як вона поширюється далі), замість того, щоб починати з усередненого майданчика.

MUST READ:  Нейромаркетинг прийде на допомогу?

Вперед, зробіть що-небудь для еліти. Не для вищого класу, не для багатіїв, а для еліти, що відрізняється цікавістю, пристрасним інтересом і смаком. Усе видатне, що було створено в світі, створювалося цією групою людей і для цієї групи людей.

У цьому куточку ринку виявляється на диво багато простору. Там знаходяться люди, які дійсно стурбовані тим, що вони роблять — настільки, що відчувають потребу сказати «ні». І більше того — пояснити ринку, чому вони мають рацію.

Вони завойовують свою нішу на вершині ринку тому, що вміють вести за собою людей — а не потурати їм.