Пастки для керівника

Згідно дослідженню The Corporate Leadership Council (CLC), двоє з п’яти генеральних директорів зазнають невдачі протягом перших 1,5 років своєї управлінської діяльності, а третина керівників компаній зі списку Fortune 500 не змогли подолати 3-річний рубіж.

Для досягнення поставлених цілей потрібна підтримка і залученість всього колективу. Якщо ваша команда не проявляє інтересу до роботи, вас можна вважати неуспішним у своїй ролі керівника. Бріджит Хаєсінс (Brigette Hyacinth), директор MBA Caribbean Organization, наводить чотири найпоширеніших помилки або пастки, що можуть виставити вас у поганому світлі і «відштовхнути» ваших співробітників, тим самим ставлячи під загрозу ефективність вашого управління.

1. Стати маріонеткою, лише виконуючи волю більш досвідчених ляльководів

Головне завдання будь-якого керівника – вміння працювати в рамках заздалегідь визначених параметрів і при цьому використовувати всі свої таланти для досягнення результату. В епоху нестабільності і змін багато лідерів потрапляють у цю пастку: намагаються уникати будь-яких ризиків, щоб зберегти свої посади і привілеї. Найсумніше, що ваші співробітники все бачать і чують. Вони розуміють, що відбувається насправді, і шепочуться у вас за спиною. Якщо вас постійно контролюють і дають вказівки, що робити, по суті, ви маріонетка.

Деякі представники ради директорів наймають тільки тих менеджерів, яких вони можуть контролювати. Якщо ваша єдина турбота – справити враження на вище керівництво, ви будете втрачати позиції в рейтингу своїх співробітників. Скрізь повинен бути баланс. Так, ви хочете справити враження на топів, а як щодо ваших співробітників? Зрештою ніхто не буде сприймати вас всерйоз, ані члени ради директорів, яких ви намагаєтеся вразити, ані ваші підлеглі, яких ви просто ігноруєте.

MUST READ:  Притча: Як вивчати мистецтво управління

2. Перетворитися на Кінг-Конга

Деякі менеджери, коли добираються до верхівки керівництва, моментально забувають про те, ким вони були зовсім недавно. Видатні лідери не говорять зі своїми підлеглими зверхньо і не змушують їх відчувати себе нікчемами. Повага до інших – обов’язкова умова роботи кожного керівника. Проявляйте повагу не лише до ваших співробітників, а й до всіх оточуючих вас людей, включаючи обслуговуючий персонал в їдальні, двірника, охоронця тощо. Ваша репутація швидко пошириться всередині компанії.

У «пастку Кінг-Конга» попався Білл Нуті (Bill Nuti) – колишній генеральний директор компанії NCR Corp. У той час як доходи компанії зростали з $ 6,0 млрд. у 2012-му до $ 6,2 млрд. у 2013-му році, працівники відчували сильну неприязнь до Нуті. Один співробітник написав вищому керівництву: «Ми возимо вам воду щодня, і ви проявляєте до нас неповагу кожен день, ми лише ваші прислужники. Ви збираєте відгуки співробітників, але насправді вам до них немає діла, інакше б ситуація почала змінюватися на краще».

3. Вважати себе суперменом

У цю пастку попадаються керівники, які приймають всі рішення поодинці, ігноруючи всі зауваження та коментарі, які їм не подобаються. Це призводить до ізоляції. Дозволяти своєму его йти попереду і думати, що ти знаєш все краще за всіх, – це вірний шлях до провалу. Використовуйте свої навички співпраці в пошуку рішень. Коли ви чогось не знаєте, не бійтеся це визнати. Показуючи свою деяку уразливість, ви тим самим зможете зміцнити відносини з вашою командою. Так вам набагато легше буде побудувати довірчі відносини.

MUST READ:  Як забезпечити функціонування власного бізнесу?

Колишній генеральний директор Webvan.com Джордж Шахін (George Shaheen) приєднався до Webvan у вересні 1999-го року. Він уявляв себе одним із найбільших бізнес-консультантів у світі, коли керував консалтинговою компанією Andersen Consulting. Проте він не зробив нічого, щоб всебічно розглянути бізнес-модель Webvan. Схоже, що він не робив жодних спроб ведення спільної роботи зі своєю радою директорів або керівним складом, щоб змінити діяльність компанії. Ряд невірних рішень Шахіна призвів до того, що Webvan довелося оголосити про банкрутство в 2001-му році.

4. Бути наглядачем

Після того, як ваша команда успішно виконала проект, ви, не сказавши і пари добрих слів, ставите нове завдання? Вашим мотиваційним чинником є лише результат? Постійне «вимуштрування» працівників – вірний спосіб втратити позиції. Якщо ви ігноруєте перемоги вашої команди, ви втрачаєте важливу можливість не тільки надихнути їх на досягнення нових цілей, а й вибудувати особистісні зв’язки, налагодити особисте спілкування, що сприяло б зростанню вашої популярності і підвищило вас як керівника в очах підлеглих.

Багато керівників не можуть зробити паузу, щоб відзначити свої маленькі успіхи. Помітним винятком є Річард Бренсон (Richard Branson), який у своїй компанії Virgin об’єднує роботу і розваги. Він добре знає, як зробити своїх співробітників щасливими, і нагадує: «Не забудьте відсвяткувати свої досягнення і гарненько повеселитися».

Попадання в будь-яку з цих пасток може призвести до катастрофічних наслідків. Досить важко дивитися на себе очима оточуючих. Завдання полягає в тому, щоб вчасно ці пастки розпізнати, інакше ваша репутація може сильно постраждати.

Ілюстрація: Shutterstock