Три рівні мислення

Видатні мислителі, керівники і підприємці відрізняються тим, що бачать реальність на більш глибокому рівні. Це допомагає їм грати в шахи, коли всі інші грають у шашки. Це як картинка, на якій можна побачити або качку або кролика: потрібно зробити так, щоб ви бачили і качку, і кролика. Насправді є три рівні реальності, але більшість людей застряє на першому, навіть не підозрюючи про існування другого і третього, — пише Майкл Сіммонс (Michael Simmons) на сторінках видання Medium.

Рей Даліо (Ray Dalio), мільярдер, один із найуспішніших інвесторів і підприємців у світі, засновник Bridgewater Associates (найбільшого хедж-фонду в світі), у своїй новій книзі “Принципи: життя та робота” (Principles: Life and Work) описав ці три рівня реальності, які варто знати і розуміти кожному.

Рівень 1. Отримання речі

Більшість людей живе на цьому рівні. Грубо кажучи, це складання списку справ — від найважливіших до незначних — і дотримання цього списку. Вам потрібно зробити щось просто тому, що треба; від цього залежить ваша зарплата, укладання угоди тощо. Від вас постійно залежить безліч питань, ви намагаєтеся всі їх вирішити, щоб у кінцевому підсумку мати дах над головою, холодильник із продуктами і автомобіль у гаражі.

Даліо називає цей рівень реальності хуртовиною — все навколо кружляє, але в результаті нічого, крім снігу, навколо не залишається.

Рівень 2. Принципи

На цьому рівні люди цінують діяльність не лише за її кінцевий результат — гроші в кишені, — а й за головні принципи, правила гри, за ті вміння і висновки, які вам у результаті дістануться.

Суть у тому, що гроші, які отримуються на першому рівні, в решті закінчуються, a ось навички, знання і вміння — ніколи. Це той життєвий досвід, який допоможе вам розвиватися далі в будь-якому напрямку.

MUST READ:  Создание доверия — стратегическая цель, редко встречающаяся на практике

На цьому рівні людина цінує систематичні знання про світ і людей, які необхідні для успішної життєдіяльності. Засвоєні знання допомагають не тільки більше заробляти, створювати кращий продукт, але й бути кращим у сімейних обставинах, насолоджуватися дружбою, спілкуватися з представниками інших культур, розбиратися в основах політики і релігії.

Будь-яка невдача — це в підсумку вкрай цінний досвід. Проблема лише в тому, що суспільство не звикло мислити таким чином, дії людини найчастіше оцінюються по тому, якого конкретного, фізичного результату він зумів досягти.

Другий рівень реальності схожий на ситуацію, коли людина стоїть на вершині гори на тлі ясного неба і дивиться на заметіль унизу.

Рівень 3. Алгоритми

Це той рівень, за який Рея піддали жорстокій критиці. Справа в тому, що підприємець перетворив свої принципи в алгоритми. Тепер він використовує їх, щоб ефективніше інвестувати і приймати кращі рішення.

Компанія Даліо, Bridgewater, розробила кілька додатків, які співробітники використовують для прийняття правильних рішень. Алгоритм включає в себе безліч даних: історичні факти, особливості взаємин людей, останні досягнення науки тощо. Програма прораховує те, наскільки успішним може бути те чи інше рішення. Згодом вдалося домогтися того, що цим алгоритмам у компанії Bridgewater довіряють 98% (!!!) рішень.

Тобто на третьому рівні Даліо не дозволяє загальним принципам другого рівня залишатися такими, як є. Він систематизує їх і показує, як все в цьому світі взаємодіє.

“Візуалізація складних систем як машин, з’ясування причинно-наслідкових зв’язків усередині них, запис принципів для їх вирішення і передача їх у комп’ютер, щоб він міг приймати рішення за мене, стали стандартними практиками”, — говорить бізнесмен.

MUST READ:  Железные правила директ-маркетинга

Звичайно, такий підхід відразу викликав заперечення: хаос і життєві випадковості не дозволяють зводити рішення складних питань або розвиток відносин між людьми просто до інженерної задачі. Однак Даліо і не говорить, що його машина ідеальна, але наполягає, що вона — надійний радник із прийняття рішень.

Звичайно, створити таку машину може собі дозволити тільки величезна корпорація. Але і звичайні люди можуть використовувати цей принцип. Приймаючи рішення, ми часто ігноруємо важливі питання, сподіваючись, що «все обійдеться». Це і прийняття в команду людини, в якій не впевнені, і реєстрація відносин з людиною, життєві принципи якої суперечать вашим. У всіх цих випадках машина замиготіла б червоною кнопкою, показуючи, що робити цього не слід. Люди ж намагаються просто ігнорувати негативні фактори, концентруючись тільки на позитивних моментах. Так, наш мозок воліє робити саме так, особливо коли нам чогось дуже хочеться.

Пам’ятайте: у нас є лише 24 години на добу. Для того щоб використовувати їх на повну, потрібно не просто заробляти гроші, потрібно отримувати досвід з усього, що є навколо, постійно вчитися, і не давати своєму мозку концентруватися тільки на «плюсах» того чи іншого рішення. Тільки комплексний аналіз проблем із застосуванням всього накопиченого досвіду дозволить вам зростати у всіх життєвих областях.

Отже, варто фокусуватися на всіх 3-х рівнях реальності, a не лише на першому, — тільки тоді життя стане багатовимірним і осмисленим.

За матеріалами HR-Portal