У бізнесу „немає слів”…

У бізнесу „немає слів”...Тим спеціалістам, які до сих пір щиро вірять у силу неймінгу (від англ. Naming) для підвищення ефективності та результативності своєї компанії, буде цікаво дізнатися, що підібрати „правильне” ім’я для компанії стає дедалі складніше. Про це з’явилася навіть стаття у газеті „Відомості”.

На думку авторів блогу Brand Aid, створення імен ніколи не стане бізнесом з багатомільйонним обігом. Тому що придумувати імена – дуже весело та цікаво. Так до сих пір вважає більшість власників бізнесу. Саме тому вони воліють самостійно вигадувати імена для свої компаній та брендів. Та, на жаль, не все так просто. І якщо підібрати милозвучну назву – справа часу та терпіння, то зареєструвати її – справа випадку та везіння.

Подібно до того, як спеціалісти у сфері SЕО іноді реєструють на себе сотні й тисячі „красивих” доменних імен в надії пізніше продати їх за шалені гроші, спеціалісти з неймінгу реєструють ймовірні назви компаній. Таким чином вони заробляють на хліб. І заробляють, прямо скажемо, немало.

MUST READ:  Друге життя рекламних щитів від Google

Проблема вибору назви для нових продуктів стала загальною для всіх ринків, признаються маркетологи та юристи. „Практично весь вміст орфографічного словника і навіть будь-які нявкання, гавкання та завивання уже комусь належать”, – розповідає Олексій Андріїв, президент брендінгової компанії Depot WPF Brand & Identity. Лише в Росії щорічно реєструють понад 50 000 нових знаків.

Найскладніше вигадати новий бренд для торгівлі, косметики, побутової хімії, фармацевтики, медицини, напоїв, морозива, чаю, кави та соусів, переконана директор з розвитку «Інтеллект патенту» Наталія Тесакова. Так відбувається тому, що значна частина знаків зареєстрована виробниками „на чорний день” або ж для перепродажу. „Клієнтам залишається реєструвати не найкращу назву, яка залишається вільною, або ж купувати більш привабливий знак у його власника”, – скаржиться Андріїв із Depot WPF Brand & Identity.

Найдорожчі на цьому ринку – алкогольні бренди. Наприклад, марка „Журавлина вірність”, виставлена на торг на сайті Brand-Torg.ru, коштуватиме виробникам горілки та пива $55 000, а „Петровська старовина” на BrandMarket.ru – ?25 000. Послуги ж неймінгового агентства, яке з нуля розроблятиме марку коштуватиме $3000 – 20 000, а реєстрація товарного знаку – від $1000.

MUST READ:  Три запитання, які варто задати своїм клієнтам

Компаніям же слід завжди пам’ятати, що такі супербренди як Samsung чи Sony також володіють доволі посередніми іменами. Досягнути успіху вони зуміли аж ніяк не завдяки стратегії неймінгу, а завдяки виробництву якісної продукції. Тож якщо ваш продукт не має жодної цінності для ринку, забудьте про новомодні віяння неймінгу. Лише даром витратите гроші.