Кожного дня у головах сотень і тисяч людей народжуються чудові бізнес-ідеї, які теоретично могли б приносити багатомільйонні прибутки. Але ці ідеї так ніколи і не втілюються у життя, оскільки люди не знають з чого почати, читаємо у блозі про стартапи The StartUp Blog at PartnerUp.
Зазвичай подібні невдахи виправдовують свою нерішучість тим, що вони не впевнені в успішності своєї ідеї. Але, замість того, щоб піддаватися містичним страхам, варто проаналізувати ситуацію і дати відповідь хоча б на ті запитання, які лежать на поверхні:
1. Чи готовий потенційний клієнт заплатити за ваш продукт/сервіс? Навіть якщо ваша перша оцінка буде дуже приблизною, все-рівно це краще, ніж відсутність жодного прогнозу. Поспілкуйтеся із потенційними клієнтами (чи людьми, яким у майбутньому може бути цікавим те, чим ви плануєте зайнятися). Кількома штрихами опишіть ваш продукт чи сервіс, але не вдавайтеся у деталі. Спостерігайте за реакцією. Зазвичай по людях дуже легко визначити, чи готові вони заплатити гроші за ідею, про яку щойно почули.
2. Проведіть первинне дослідження ринку. Якщо хоча б один із п’яти потенційних клієнтів (про яких йшлося вище) показав готовність платити за вашу ідею – значить настав час для дослідження ринку. І якщо раніше таке дослідження вимагало значних капіталовкладень та залучення професійних дослідників, то сьогодні для поверхневого дослідження може бути достатньо скористатися безкоштовними сервісами інтернет-пошуковиків (таких як Google, Yahoo, Ask чи Yandex).
3. Уважно вирахуйте, скільки коштуватиме створити ваш продукт/сервіс. Цей крок є дуже важливим. Не варто сліпо припускати, що якщо компанія „А” продає подібний до вашого продукт за певну суму, то ви зможете продати його трішечки дешевше. Можливо компанія „А” використовує цей продукт лише як приманку до своїх більш дорогих продуктів та послуг, і як наслідок – втрачає на ньому гроші. В такому разі ви не зможете зробити ціну ще нижчою. Тому перевіряти окупність товару – є абсолютно обов’язковою умовою.
4. Визначте, хто конкретно займатиметься продажем вашого продукту/сервісу, та яку частину прибутку доведеться віддати їм. Ця частка може суттєво варіюватися, в залежності від того, яким видом торгівлі ви будете займатися: роздрібною, оптовою, а можливо – прямими продажами.
5. Проаналізуйте всі отримані дані і прийміть рішення, чи хочете ви надалі розвивати цю ідею. Простіше кажучи, додайте всі кошти на виробництво/підтримку вашого продукту/сервісу, зарплатню продавців та інші можливі витрати і порівняйте цю суму з показниками ваших конкурентів (якщо отримаєте до неї доступ, звісно). І пам’ятайте – не варто відмовлятися від ідеї тільки тому, що ваші витрати трішечки більші, ніж у конкурентів. Якщо ви володієте відмінностями, які можуть бути цінними для клієнтів – можливо варто спробувати. Але якщо ваша модель до найдрібніших деталей скопійована із моделі конкурента (мабуть невдало скопійована, якщо ваші витрати більші) і ви не можете запропонувати споживачеві нічого нового – навіть не пробуйте пробитися на ринок.
І нехай Ваш бізнес буде успішним!